برپایی آزمون نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصص به حفاظ در 9 نقطه فارس
کد خبر: 4212208
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵

برپایی آزمون نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصص به حفاظ در 9 نقطه فارس

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس از برپایی آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در 9 حوزه امتحانی استان خبر داد.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارسسیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برپایی آزمون مرحله اول نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در 9 حوزه امتحانی استان خبر داد و گفت:‌ این آزمون همزمان با سراسر کشور در روز جمعه، 14 اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فارس یکی از استان‌هایی است که به دلیل وسعت آن حوزه‌های متعدد امتحانی به منظور رفاه حال حافظان قرآن کریم در نظر گرفته است، افزود: در نوزدهمین دوره طرح مذکور در سطح ملی شاهد افزایش چشمگیر حافظان قرآن کریم هستیم.

موسوی از مشارکت 12 هزار نفر در سراسر کشور در این دوره از آزمون خبر داد و افزود:‌ این آمار یک جهش قابل توجه طی 19 دوره برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس شمار حافظان شرکت کننده در این دوره از آزمون در استان را 766 نفر اعلام کرد و گفت:‌ این تعداد افراد در آزمون‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم شرکت می‌کنند.

وی نقاط حوزه‌های امتحانی استان را اعلام کرد و افزود: این حوزه‌ها در شهرستان‌های شیراز، لامرد، نی‌ریز، استهبان، فسا، داراب، جهرم، گراش و خفر مستقر شده‌اند.

موسوی با بیان اینکه بیشترین میزان حضور در شهر شیراز با 327 نفر و کمترین میزان حضور مربوط به شهرستان خفر با 28 نفر بوده است، گفت: آزمون مذکور رأس ساعت 8:30 صبح روز جمعه آغاز خواهد شد که زمان آزمون برای هر رشته متفاوت خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: زمان آزمون برای رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم 50 دقیقه، حفظ 20 جزء 100 دقیقه و حفظ کل 150 دقیقه است و کسانی که در این مرحله موفق به حدنصاب امتیاز شوند، به مرحله علمی راه پیدا می‌کنند و در صورت قبولی در هر دو مرحله آزمون مدارک تخصصی درجه یک تا 5 را می‌توانند دریافت کنند که هر کدام هم از مقطع تحصیلی دیپلم تا دکتری معادل‌سازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha