شهر زندگی با قرآن زیباست
کد خبر: 4204455
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
معاون فرهنگی شهردار اصفهان:

شهر زندگی با قرآن زیباست

کمال حیدری با اشاره به شعار «اصفهان من، شهر زندگی» گفت: مدیریت شهری به این نکته توجه دارد که شهر زندگی با قرآن زیباست، زیرا اصل دستورات زندگی را باید از قرآن دریافت کرد و قرآنی زیست.

کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان شب گذشته، ۱۹ اسفندماه در محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

در این مراسم، کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: اصفهان همیشه به قدمت قرآنی که قدمای این شهر در تاریخ برای آن به ارمغان گذاشته‌اند، مفتخر است و اثر آن را در 23 هزار شهید این شهر می‌بینیم که از آموزهای‌ قرآنی منبعث شده است.

وی افزود: در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، هر روز صبح برنامه چهارسوق قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود. از ساعت 19 تا 20:30 نیز مجموعه‌های گوناگون ویژه‌برنامه در نمایشگاه اجرا می‌کنند. از ساعت 20:30 تا 23 ویژه‌برنامه صحنه با حضور هنرمندان و فعالان قرآنی برگزار خواهد شد. شعار مدیریت شهری، «اصفهان من، شهر زندگی» است؛ در این راستا شهرداری اصفهان به این نکته توجه دارد که شهر زندگی با قرآن زیباست، زیرا اصل دستورات زندگی را باید از قرآن دریافت کرد و قرآنی زیست. امیدوارم که در شهر اصفهان بتوان این شعار را عملی کرد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد اقداماتی که در این یک هفته انجام می‌شود، مطلع خوبی برای ادامه این برنامه‌ها در سطح شهر و استان اصفهان باشد. با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، برنامه‌هایی نیز برای این رویداد بزرگ اسلامی در نظر داریم که از زحمات همه دست‌اندرکاران این برنامه‌ها تشکر می‌کنم. پیش از این، نمایشگاه قرآن و عترت در محل جدید نمایشگاه‌ بین‌المللی برگزار می‌شد که امکانات و شرایط بهتری داشت، ولی برای رفاه بیشتر شهروندان و آسان بودن مسیر، امسال نمایشگاه را در محل سابق برگزار کردیم.

وی در خصوص برنامه‌های قرآنی سطح شهر در ماه مبارک رمضان توضیح داد: یک‌سری برنامه‌های قرآنی در گلستان شهدا و برنامه جزءخوانی قرآن در چهارباغ عباسی نیز به سبک سال‌های قبل برگزار خواهد شد. امیدوارم که بتوانیم ظرفیت افزون‌تری برای هم‌افزایی بیشتر شهروندان فراهم کنیم.

قرآن و زندگی؛ محور نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

همچنین احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: سال 1402 بسیار ویژه بود، زیرا دو بار در آن نمایشگاه قرآن در اصفهان برگزار شد. در سال 1401 دستورالعمل اجرایی نمایشگاه قرآن و عترت تدوین شد و ما برای برگزاری هجدهمین دوره این نمایشگاه دستورالعمل اجرایی بسیار خوبی در اختیار داشتیم. در این راستا چهار کارگروه تخصصی تشکیل شد که مسیر ما را مشخص کرد.

احمدرضا طحانیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان

وی ادامه داد: مجموعه‌هایی که در برگزاری چنین نمایشگاهی دخیل بودند، از جمله مؤسسات و انجمن‌های قرآنی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و شهرداری اصفهان و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برای پرمحتوا بودن این نمایشگاه و حرکت آن در مسیر اعتلای قرآن بسیار تلاش کردند. امسال تصمیم بر این شد که تیم اجرایی نمایشگاه برای محتوا، محل برپایی و همه جرئیات مربوط به آن تصمیم بگیرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان افزود: در نهایت تصمیم گرفته شد که نمایشگاه قرآن و عترت امسال در محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شود. ما خادم و تابع تصمیم‌گیری‌ها هستیم. مشکلات بسیاری بر سر راه بود، ولی به لطف قرآن و خداوند این مشکلات حل شد، هرچند دلخوری‌هایی نیز وجود دارد، زیرا بیش از 200 انجمن، انتشارات و... مشتاق شرکت در نمایشگاه بودند که به‌دلیل فضای محدود آن تعدادی از آنها نتوانستند حضور داشته باشند و امیدواریم ما را به بزرگواری خودشان ببخشند.

وی تصریح کرد: امیدوارم در این هفت روز برگزاری نمایشگاه بتوانیم ذره‌ای خدمتگزار قرآن باشیم. قطعاً شهر و کشور ما به انس با قرآن بسیار نیازمند است و ان‌شاءالله که برپایی چنین نمایشگاه‌هایی مؤثر واقع شود. محور نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، قرآن و زندگی است و به جوانان، خانواده و بانوان توجه ویژه‌ای شده و سعی کردیم در کنار نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی تدارک ببینیم و همچنین نشست‌های تخصصی برگزار کنیم. با برنامه‌هایی که کارگروه‌های تخصصی در نظر گرفته‌اند، نمایشگاه امسال بسیار تخصصی خواهد بود.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha