مهدی باکری پایبند موازین دینی و آموزه‌های قرآنی بود
کد خبر: 4203768
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

مهدی باکری پایبند موازین دینی و آموزه‌های قرآنی بود

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در طول دوران جنگ کمتر فرماندهی همچون باکری نزد رزمندگان اسلام جایگاه و پایگاه ویژه داشت، گفت: او کسی بود که در تمام دوران فرماندهی خود و در جریان عملیات‌های مختلف به شدت پایبند موازین دینی، اخلاقی و آموزه‌های قرآنی بود.

سردار پورجمشیدیان،  فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 15 اسفندماه، در مراسم گرامیداشت سی‌ونهمین سالگرد شهادت مهدی باکری در تبریز، با بیان اینکه در طول دوران جنگ کمتر فرماندهی همچون باکری نزد رزمندگان اسلام جایگاه و پایگاه ویژه داشت، گفت: او کسی بود که در تمام دوران فرماندهی خود و در جریان عملیات‌های مختلف به شدت پایبند موازین دینی، اخلاقی و آموزه‌های قرآنی بود و حتی لحظه‌ای خود را جدا از این سه عنصر نمی‌دید.

وی اظهار کرد: شهید باکری به روحانیت اعتقاد و احترام خاصی داشت و از جمله سردارانی بود که وصیت نامه‌اش سرشار از موارد و موازین بسیار والای انسانی و اسلامی است که مطالعه آن برای نسل جدید و جوان توصیه می‌شود، چون این وصیت نامه نشان دهنده عمق باور و اعتقاد جوانان این مرز و بوم به اسلام و تشیع است.

پورجمشیدیان، توجه به معنویت، اعتقادات قلبی به مرجعیت و امام و شجاعت را از ویژگی‌های بسیار ممتاز و بارز شهید باکری عنوان کرد که به دلیل همین خصوصیات، صفا، معنویت و صمیمت در تمام رزمندگان تحت امر او موج می زد.

 فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از لشکر عاشورا در دوران دفاع مقدس به عنوان تنها لشکر در بین نیروهای مسلح کشور یاد کرد که در هر مقطع و هر ماموریتی که واگذار شد، خط شکنی کرد و سخت‌ترین خطوط دشمن را با فرماندهی عالی باکری و رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگانش شکست.

وی با تاکید بر اینکه شهید باکری تئورسین زبده عملیات‌های جنگی بود، یادآور شد: او به همراه یکی دیگر از فرماندهان سپاه جزو نفراتی بود که به عنوان مشاورین عالی فرمانده کل سپاه عمل می‌کردند.

پورجمشیدیان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حمید باکری، ادامه داد: خاندان باکری‌ها از همان سال‌های مبارزات انقلابی در صف اول قرار داشتند و بر اساس اسناد ساواک، برادر بزرگتر آقامهدی با وساطت یکی از نزدیکان مقام معظم رهبری در آن دوران، ملاقات‌هایی در مشهد داشتند که این امر نشان دهنده سابقه دیرین آنها در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است.

 فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه، از مردم آذربایجان و تبریز به عنوان پیشقراولان نهضت اسلامی یاد کرد و گفت: پرچم غیرت همواره بر دوش مردم این خطه بوده است و پس از دوران دفاع مقدس نیز این مردم آزاده به تقدیم شهدای مدافع حرم نشان دادند که پشت نظام اسلامی بوده و هستند.

انتهای پیام
captcha