چیستی خدمات شاخص کمیته امداد امام خمینی (ره)
کد خبر: 4203668
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

چیستی خدمات شاخص کمیته امداد امام خمینی (ره)

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: برخی از خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد در راستای کاهش مشکلات مددجویان است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و با ارائه خدمات مطلوبتر نیازمند حمایت دولت و مردم هستیم که مشکل بیکاری، هزینه‌های سرسام آور اجاره، ودیعه مسکن، درمان و معیشت از جمله مشکلات مددجویان است که به نحوی بخشی از این مشکلات توسط کمیته امداد مرتفع شده است.

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبیمحمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی با بیان اینکه از اواخر سال 1400 سامانه امداد هوشمند و کارآمد راه اندازی شد، گفت:  این سامانه تاکنون به 28 پایگاه اطلاعاتی متصل شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که از جمله این پایگاه‌ها سامانه ثبت احوال، سامانه رفاه ایرانیان و ... بوده و دسترسی به اطلاعات را تسهیل می‌کند.

وی اظهار کرد: هر مددجو صفحه خاص خودش را داشته و درخواست وی به مددکار مربوطه منعکس می‌شود و این درخواست‌ها می تواند از طریق گوشی، دفاتر پیشخوان و سیستم‌های رایانه‌ای امداد انجام شود و لذا تمامی درخواست‌های مددجویان و فرآیندها سیستمی از طریق سامانه امداد هوشمند (سها)  انجام می‌شود به گونه‌ای که مددجو در رابطه با دریافت خدمت در هرزمینه می‌تواند با مراجعه به گوشی موبایل یا دفاتر پیشخوان و کافی نت‌ها درخواست خود را ارائه و گردش کار مربوطه را مشاهده کند.

عرب با بیان اینکه یکی از برنامه‌های امداد بحث توانمندسازی از طریق اعطای جهیزیه به نوعروسان و زنان سرپرست خانواری که زمینه ازدواج مجدد آنان فراهم گردد، تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر تعداد 2000 جهیزیه در این رابطه پرداخت شده است و از ابتدای سال جاری نیزتعداد 620 فقره کمک هزینه ازدواج که شامل تعداد536 فقره جهیزیه نوعروسان، 77 فقره جهیزیه ازدواج مجدد و تعداد 7 فقره هدیه ازدواج پسران می‌باشد که به ارزش 180 میلیارد ریال پرداخت شده است و تا پایان سال نیز تعداد 612سری جهیزیه که شامل 5 قلم کالای اساسی تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشوئی، اجاق گاز و جارو برقی تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی ضمن تبریک مشارکت مردم استان و کشور در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق برای منتخبین، گفت: تاکنون مجلس همراهی خوبی در خصوص تصویب قوانین لازم به نفع مددجویان داشته است به نحوی که در سال جاری شاهد افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان بودیم و برای افزایش مستمری جامعه هدف امداد و بهزیستی در سال آتی نیز افزایش لازم پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و هدایت‌های ماهیانه مقام معظم رهبری و همراهی قوای سه گانه و سازمان‌های مردم نهاد تاکنون مشکلات مددجویان به نحوی مرتفع شده است، اما از آنجائی که تورم و مشکلات اقتصادی در جامعه فشار بیشتری بر اقشار نیازمند و جامعه هدف کمیته امداد می‌آورد لازم است مسئولین تلاش بیشتری در این رابطه داشته باشند و لذا همراهی خیرین و معافیت‌های قانونی موجود می‌تواند آلامی بر دردهای فراد قرار گیرد.

 عرب افزود: برخی از خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد در راستای کاهش مشکلات مددجویان است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و با ارائه خدمات مطلوبتر نیازمند حمایت دولت و مردم هستیم که مشکل بیکاری، هزینه‌های سرسام آور اجاره، ودیعه مسکن، درمان و معیشت از جمله مشکلات مددجویان است که به نحوی بخشی از این مشکلات توسط کمیته امداد مرتفع شده و بخشی دیگر با توجه به تکانه‌های اقتصادی نیاز به تلاش مضاعف امدادگران و حمایت بخش‌های مختلف دولتی و مردمی می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کمیته امداد به عبارتی سازمانی است که تمامی خدمات دولت را در ابعاد کوچکتر به صورت خانواده محور انجام می‌دهد از قبیل کمک هزینه معیشت، مسکن، فرهنگی، درمان، اشتغال که این خدمات منجر به توانمند سازی خانواده‌ها می‌شود، گفت: کمیته امداد 120 نوع خدمت را در ابعاد مختلف زندگی افراد و خانواده‌ها انجام می‌دهد که این خدمات از بدو تولد شروع شده و تا پایان زندگی افراد تنوع دارد که در این راستا بخشی از خدمات وظیفه ذاتی امداد بوده و بخشی از خدمات نیز بعنوان معین دولت نظیر اشتغال و مسکن و... ارائه می‌شود.

وی افزود: شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه که بر اساس تکانه‌های اقتصادی به نحوی تغییر می‌کند که بر سبد حمایتی امداد تاثیر مستقیم دارد و بالعکس لذا خدمات ارائه شده توسط امداد بخشی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را کاهش می‌دهد به نحوی که حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم در شاخص‌های امنیتی، رفاهی، سلامت و امید به زندگی تاثیر مستقیم داشته است.

عرب گفت: هرکدام از سرفصل‌های کمیته امداد نظیر اشتغال کمک‌های درمانی، کمک‌های عمرانی و فرهنگی باعث شده که در سرفصل مربوطه در افزایش شاخص شاغلین افراد سالم، افراد دارای مسکن و افراد با سواد و تحصیل کرده تاثیر مستقیم بگذارد و این خدمات به گونه‌ای است که  نیازهای اساسی مددجویان از قبیل درمان، معیشت، مسکن و تحصیل توسط امداد حل می‌شود.

 وی یادآورشد: در باب مسائل اجتماعی خیلی از آسیب‌های اجتماعی از مساعدت‌های کمیته امداد جلوگیری می‌کند به نحوی که در خیلی از مناطق محروم و شهرستان‌های کوچک خدمات امداد شاخص بوده و اثرگذارترین دستگاه در ارائه خدمات است.

انتهای پیام
captcha