یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4203469
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر در ارومیه برگزار شد

یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حمید و مهدی باکری در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد.

یادواره شهدای عملیات بدر و خیبربه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، یادواره شهدای عملیات بدر و خیبر با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حمید و مهدی باکری با حضور محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و تعدادی از مسئولان لشکری و کشوری 14 اسفندماه در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد.

محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در این یادواره اظهار کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ارتش آمادگی بالایی برای دفاع از کشور نداشت، از طرفی 32 کشور جهان حامی عراق بودند همچنین سپاه نیز یکی از نیروی نظامی شهری بود و مجهز به سلاح جنگی نبود و در این وضعیت صدام و حامیان آنها باور داشتند که پیروزی آنها علیه ایران قطعی است.

وی افزود: در چنین شرایطی اما توکل بر خدا و شجاعت و ایثارگری رزمندگان ایرانی حتی اجازه داده نشد یک ذره از خاک ایران به دست دشمن بیفتد و افتخارات هشت سال دفاع مقدس رقم خورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامی ادامه داد: رابطه برادری بین حمید و مهدی از نوع نسبی و اعتقادی بود و حمید باکری ذوب در مهدی بود و همواره تابع او در همه شرایط بود و مهدی باکری بسیاری از گره‌ها را به دست برادرش حمید باکری حل می‌کرد.

وی تصریح کرد: عمق شخصیت مهدی باکری برای مردم روشن نشده است و او آدم بسیار فرهیخته‌ای بود که مردم ارومیه و آذربایجان غربی باید به این قهرمان افتخار کنند. شهید مهدی باکری بسیار مردم‌دوست و متواضع بود حتی نسبت به اسرا عاطفه داشت و با اشرا در اتاق خود غذا می‌خورد و با احترام و مهربانی با آنها برخورد می‌کرد و با همین رفتارها آنها را شیفته خود می‌کرد و اسرا با کمال میل اطلاعات را در اختیارش می‌گذاشتند.

رضایی اظهار کرد: شهید مهدی باکری علاقه‌ای به دیده‌شدن نداشت و برای همین مصاحبه‌ها و عکس‌های کمتری از او به یادگار مانده است دیده شدن در کنار مردم و کار برای رضای خدا از ارزش‌های انقلاب بود و باید این ارزش‌ها حفظ شود.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: در خط‌شکنی در جبهه‌ها دو شهید حسین خرازی و مهدی باکری جزو نوابغ بودند و هیچ‌کس در این حوزه به پای آنها نمی‌رسید در عملیات خیبر که دشمن وارد جبهه جنوبی شده بود یک سنگر درست کرده و با تیربار تا سه کیلومتری پشت نیروهای ایرانی را مورد هدف قرار می‌داد، و با ابتکار مهدی باکری، 12 نفر از نیروها در کمتر از چند ثانیه باید 100 متر را طی کرده و قبل از رگبار عراقی‌ها خود را به سنگر رسانده و آنها را خلع سلاح کنند و با این کار دید دشمن را کور کردند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و امثال شهیدان مهدی و حمید باکری باید وارد میدان شده و جهاد اقتصادی را ایران رقم بزنند.

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیز در این یادواره گفت: عملیات بدر و خیبر و والفجر 8 یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌ها در تاریخ نظامی‌گری جهان است که طراح اصلی آن شهید مهدی باکری بود و نقش رزمندگان لشکر عاشورا در این عملیات‌ها بی‌نظیر بوده و از اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین ماموریت‌ها بوده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات اظهار کرد: بیش از یک سال است که دشمن در تلاش بود مانع از حضور مردم در انتخابات شود اما مردم با حضور باشکوه خود در این دوره حماسه بزرگی را خلق کرده و بر دهان ضدانقلاب زدند که از افتخارات جمهوری اسلامی است.

 

 

انتهای پیام
captcha