تشریح عملکرد یک‌ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) در کرمان
کد خبر: 4203412
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

تشریح عملکرد یک‌ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) در کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ضمن تشریح عملکرد یک‌ساله این نهاد در کرمان، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۵ هزار خانوار تحت حمایت داریم که ۱۱۲ هزار و ۷۱۹ مورد خانواده کمک معیشت بگیر هستند و سه هزار خانوار نیز کمک‌های دیگر را دریافت می‌کنند.

ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد کرمان امروز، ۱۴ اسفندماه در نشست خبری به‌مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، گفت: امسال به واسطه تقارن این ایام با نیمه شعبان کار خود را زودتر آغاز کردیم و طرح اطعام مهدوی از طریق پایگاه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری انجام شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به سابقه و اهداف شکل‌گیری کمیته امداد، این نهاد را بزرگترین نهاد پیشتاز عرصه خیر و احسان دانست و اظهار کرد: عمده فعالیت‌های کمیته امداد به سمت توانمندسازی مددجویان حرکت می‌کند و توفیقات خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

عسکری‌نژاد به نحوه عملکرد امداد کرمان در سال‌جاری پرداخت و افزود: فعالیت‌های امداد در دو حوزه معیشتی و توانمندسازی انجام می‌شود؛ بخش عمده کار در حوزه پرداخت کمک معیشتی است که از راه‌های مختلف مانند فروش املاک امداد، کمک‌های مقام معظم رهبری، مساعدت‌های مردمی، زکات و... تأمین می‌شود. در حال حاضر بیش از ۱۱۵ هزار خانوار تحت حمایت داریم که ۱۱۲ هزار و ۷۱۹ مورد خانواده کمک معیشت بگیر هستند و سه هزار خانوار نیز کمک‌های دیگر را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به تحت حمایت بودن ۴۹۸ نفر از بانوان سرپرست خانوار، دو هزار خانواده زندانی و دو هزار بانوی مطلقه در کرمان، ادامه داد: در سال‌جاری بیش از سه هزار اهدای جهیزیه در راستای حمایت از خانواده و زوج‌های جوان انجام شد و در حال حاضر هیچ زوج مددجوی نیازمندی در انتظار دریافت جهیزیه نداریم که افتخاری برای استان است.

عسکری‌نژاد موضوعاتی مانند پرداخت بیمه مددجویان، حمایت‌های حقوقی با همکاری ۱۰۰ وکیل نیکوکار، پرداخت کمک اجاره مسکن و پرداخت تسهیلات به مددجویان را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امسال ۸۳۹۶ مورد تسهیلات وام ضروری پرداخت شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه توانمندسازی مددجویان و اشتغال پایدار آنها نیز اشاره کرد و افزود: ۲۰ اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور جشن اشتغالزایی و توانمندسازی ۱۰۰ هزار مددجو برگزار می‌شود که از این تعداد پنج هزار مددجو متعلق به استان کرمان هستند که جشن آنها دی‌ماه امسال برگزار شد و از حمایت خارج شدند.

عسکری‌نژاد با بیان اینکه پیشانی کار توانمندسازی مددجویان اشتغال پایدار است و در این راستا آموزش، استعدادیابی و توانمندی انجام می‌شود، گفت: در این ارتباط ۸۷۹۸ مورد را امسال داشتیم که بیش از سه میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. حمایت از اشتغال‌های موجود در راستای عدم تعطیلی آنها نیز از دیگر اقدامات است که در این زمینه چهار میلیارد تومان هزینه شد. ضمن اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد به مدت سه سال نظارت می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد کرمان تصریح کرد: تا امروز قریب به ۱۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات اشتغال در ۱۱ ماه نخست امسال داشتیم که ۵۰ میلیارد تومان آن از طریق صندوق امداد ولایت و باقی از طریق بانک‌های عامل بوده و کرمان از استان‌های پیشتاز از لحاظ پرداخت وام اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه امسال ۵۳ میلیارد تومان در حوزه مسکن مددجویی هزینه شده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار حامی در استان کرمان داریم که ۱۲۰ نفر آنها خارج از کشور و ۱۵ هزار حامی خارج از استان هستند. در حوزه خیر و احسان نیز علیرغم تمام مشکلات اقتصادی امسال ۳۶ درصد رشد داشته‌ایم که از افتخارات کرمان است.

عسکری‌نژاد در پایان گفت: توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان یکی از دیگر برنامه‌های امداد است؛ مانند ترویج فرهنگ تحصیل، کار و تلاش، مسائل اجتماعی و... که به صورت زیربنایی بیش از ۵۱ هزار دانش‌آموز و بیش از سه هزار دانشجو را حمایت می‌کنیم که بین آنها بیش از ۴۰۰ نخبه وجود دارد. در این حوزه بیش از ۹ میلیارد تومان و در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی نیز بیش از ۱۵ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha