اکران تئاتر طنز «رأی من کو» با موضوع انتخابات در مشهد
کد خبر: 4201197
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

اکران تئاتر طنز «رأی من کو» با موضوع انتخابات در مشهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اکران تئاتر طنز «رأی من کو» در مشهد در ایام انتخابات خبر داد.

محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز، دوم اسفندماه، در استودیو انتخابات در محل استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: امسال اتفاق متفاوت در حوزه انتخابات قوانین خوبی است که در حوزه تبلیغات فراهم شده است که نامزدها می‌توانند از سالن‌های سازمان‌ها و اماکن دولتی در کنار فضای اختصاص صدا و سیما استفاده کنند.

وی افزود: ساماندهی تبلیغات شهری از دیگر موارد است که در صورت امکان در اختیار نامزدها قرار خواهد گرفت. روزهای داغی در حوزه تبلیغات نامزدها پیش‌رو است و فضای مجازی در عالی‌ترین سطح برای فعالیت نامزدها است.

حسین‌زاده بیان کرد: تجربه انتخابات و استفاده از حق رأی در ایران سابقه طولانی ندارد تا قبل از انقلاب مشروطه مردم حق انتخابات در سیاستگذاری کشور را نداشتند و از مشروطه این انتخابات آغاز شد که البته به سرعت از بین رفت و در دوره پهلوی نمایشی برگزار و سپس با استبداد رضاخان از بین رفت. پس از پیروزی از روزهای اول انقلاب اسلامی حق انتخابات به مردم داده شد و با تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به انتخابات و تعیین سرنوشت توسط مردم همواره تأکید شده است.

وی افزود: از ۱۱ فروردین ۵۸ انتخابات بارها برگزار و مردم در تعیین سرنوشت کشور اثرگذار بودند و لذا هر انسان آزادی از این حق مسلم ایرانی‌ها باید دفاع کند.

حسین‌زاده تصریح کرد: خیلی از کشورها در منطقه حق رأی و تعیین سرنوشت خود را ندارند از طرفی جریان معاند مردم را از رأی دادن باز می‌دارند اگر مردم در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و.‌.. گله دارند، راه حل رأی دادن به نماینده اصلح است نه اینکه از رأی دادن صرفه نظر کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به نقش رسانه در آگاه‌سازی مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات، بیان کرد: تبیین حق رأی باید در بین مردم صورت گیرد تا مردم بدانند این رأی سرنوشت سیاسی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها را تعیین می‌کند.

وی بیان کرد: برای افزایش مشارکت مردم در حوزه فعالیت فرهنگی و هنری نیز اقداماتی تدارک دیده شده است، تبلیغات شهری و محیطی از دیگر موارد در این راستا است. همچنین تعدادی از تشکل‌های مردمی، اصناف فرهنگی و هنری فعالیت‌های ملی و استانی را در راستای برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت قوی آغاز کرده‌اند.

حسین‌زاده تصریح کرد: انتخابات پرشورتر در فضای منطقه‌ای و بین‌المللی جهت‌دهنده است، لذا در این خصوص باید تلاش شود چرا که ثمره انتخابات پرشور عزت و اقتدار ایران اسلامی خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص استفاده از ابزار هنر در راستای ترغیب مشارکت مردم به حضور در عرصه انتخابات، گفت: جمعی از هنرمندان مشهد تئاتری با عنوان «رأی من کو » با مضمون طنز و انتخابات آماده اجرا کردند که به نمایش در خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha