سهم نخبگان سیستانی‌ و بلوچ در تصمیم‌سازی کشوری بسیار ناچیز است
کد خبر: 4199693
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
معاون استاندارسیستان‌وبلوچستان:

سهم نخبگان سیستانی‌ و بلوچ در تصمیم‌سازی کشوری بسیار ناچیز است

رضا شریفی گفت: از حیث دارا بودن نیروی انسانی نخبه توانمند در تهران بسیار ضعیف هستیم و سهم نخبگان سیستانی و بلوچ در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بسیار ناچیز است.

رضا شریفی معاون استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، رضا شریفی، معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن در دیدار با جمعی از مداحان استان،‌ اظهار کرد: در طول ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی سهم نخبگان سیستانی و بلوچ در حکمرانی در تهران ناچیز بوده، ما می‌خواهیم وزن مدیریتی استان را بالا ببریم چرا که توان حل مسائل را خودمان در استان داریم.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه از حیث دارا بودن نیروی انسانی نخبه توانمند در تهران بسیار ضعیف هستیم و سهم نخبگان سیستانی و بلوچ در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بسیار ناچیز است، گفت: باید به نخبگان و نیروهایی ماندگار استان صرف نظر از گرایش قومیت و مذهب کمک شود و متناسب با ظرفیت و نیازهای استان آسیب شناسی صورت گیرد.

شریفی افزود: ۲۵۳ نفر در سیستان‌و‌بلوچستان کاندیدای انتخابات برای مجلس شورای اسلامی شدند که ۱۰۶ نفر از زاهدان، ۵۶ نفر از زابل، ۳۰ نفر ایرانشهر، ۲۵ نفر سراوان، ۲۵ نفر از چابهار و حدود ۱۸ نفر هم از خاش در ۶ حوزه انتخاباتی شرکت کردند که ۱۵۳ نفر تأیید شدند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا روایت‌گری درستی از چهره واقعی سیستان‌و‌بلوچستان صورت پذیرد، گفت: در دهه ۸۰ یکسری اتفاقات در این استان رخ داد که سبب عقب‌ماندگی شد البته اکنون نیز عقب‌ماندگی‌های فرهنگی جدی وجود دارد که امیدواریم به‌زودی برطرف شود.

انتهای پیام
captcha