راهپیمایی ۲۲ بهمن مقدمه حماسه انتخابات است
کد خبر: 4198851
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

راهپیمایی ۲۲ بهمن مقدمه حماسه انتخابات است

امام جمعه قم گفت: همان‌گونه که ماه رجب مقدمه ماه شعبان و این ماه نیز مقدمه ماه رمضان است، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز مقدمه شرکت در دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است.

آیت‌الله حسینی بوشهریبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، خطیب جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه ۲۰ بهمن‌ماه که در مصلای قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه غفلت مانع سعادت انسان است، اظهار کرد: توجه به هدف آفرینش و خلقت، اندیشیدن به پیامد‌های غفلت، عبرت گرفتن از تاریخ، تفکر و تعقل راهکار‌های درمانی و علاج غفلت در انسان است.

وی با بیان اینکه فرصت طلایی ماه رجب رو به پایان است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: «شَعبانُ شَهری و رَمَضانُ شَهرُ اللّه فَمَن صامَ شَهری کُنتُ لَهُ شَفیعا یَومَ القِیامَةِ؛ شعبان، ماه من و رمضان ماه خداوند است. هر که ماه مرا روزه بدارد، در روز قیامت شفیع او خواهم بود.»

انقلاب اسلامی ریشه در بعثت دارد

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه بعثت سرآغاز بزرگترین انقلاب معنوی، فکری، سیاسی و اجتماعی در تاریخ بشر است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ریشه در بعثت دارد؛ زیرا بعثت دارای دو ویژگی هدایت‌گری و برانگیختگی و به صحنه در آوردن اراده‌ها بود، انقلاب ما از روزی که توسط معمار انقلاب، امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد با این دو ویژگی اجتناب از طاغوت و دعوت به عبودیت همراه بود.

امام جمعه قم اظهار کرد: مردم قم پایه‌گذار حرکت این انقلاب بزرگ بودند، اوج حرکت انقلاب در ۱۹ دی از قم آغاز شد و بعد این حرکت ادامه پیدا کرد و فرجام آن پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی اضافه کرد: در طول ۴۵ سال پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل همه ناملایمات، هشت سال دفاع مقدس، تحریم‌ها، مزدوران داخلی، جاسوسان اجانب سربلند ایستاده‌ایم؛ روز ۲۲ بهمن یعنی روز سربلندی ملت ایران و انتظار این است که این ۲۲ بهمن باید به عنوان حماسه دیگر رقم بخورد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: همان‌گونه که ماه رجب مقدمه ماه شعبان و این ماه نیز مقدمه ماه رمضان است، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز مقدمه شرکت در دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است.

امام جمعه قم یادآور شد: باید حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را مقدمه‌ای برای حماسه دیگر قرار دهیم، زمانی که دشمن شاهد اوج شور، شعور، عشق و ارادت مردم به انقلاب و رهبری باشد، دست و پای خود را جمع خواهد کرد و روز ۱۱ اسفندماه نیز شاهد صفوف به هم فشرده مردم برای رأی دادن خواهد بود.

وی با بیان اینکه با مشارکت حداکثری ملت در انتخابات طمع دشمن نسبت به این انقلاب و کشور از بین خواهد رفت، اظهار کرد: به کاندیدا‌های توصیه می‌کنیم که در چارچوب قانون حرکت کنند و هوای نفسانی باعث نشود که بگویند هدف وسیله را توجیه می‌کند، این شعار مارکسیست‌ها و نه جامعه‌ اسلامی است.

امام جمعه قم افزود: باید براساس چارچوب دقیق عمل کنیم تا زمانی که نتایج انتخابات بر اساس مشارکت و رقابت، امنیت و سلامت انجام می‌شود در دنیا سربلند باشیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: دشمن نباید بتواند کوچکترین نقطه ضعفی در کارنامه مردم در عرصه انتخابات را بزرگ‌نمایی کند، این ملت نشان خواهد داد که شایستگی این انقلاب را داشتند و تا ظهور امام زمان(عج) این شایستگی را حفظ خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha