معنویت و ایمان پایه انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4198850
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
امام جمعه مهدیشهر:

معنویت و ایمان پایه انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام محمد بارانی با بیان اینکه معنویت و ایمان پایه انقلاب اسلامی است، گفت: اسلام جامعه را بر پایه قرآن، معنویت و ایمان می‌سازد.

حجت الاسلام بارانی امام جمعه مهدیشهر

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از ستاد نماز جمعه سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدیشهر، امروز، 20 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ماهیت انقلاب گفت: اسلام جامعه را بر پایه قرآن، معنویت و ایمان می‌سازد و همان‌طور که در کتاب سرگذشت قرن بیستم آمده، بزرگترین درسی که در پایان این قرن می‌توان گرفت آن است که هیچ علم و سیاستی قادر نیست ما را از چنگال نابودی بیرون بکشد مگر اینکه دست به دامان قرب الهی و متعالی انسان شویم.

وی با بیان اینکه انقلاب مانند یک نور جهان‌بینی جدید و ایدئولوژی بر پایه توحید و تکریم انسان‌ها و هدفمندی خلقت انسان‌ها و عدالت اجتماعی، طرفداری از مظلومان عالم شکل داد و گفت: رهبر کوبا به حداد عادل اعلام کرد که من اعتقاد به خدا نداشتم اما وقتی دیدم امام(ره) در یک اتاق سه در چهار تمام دنیا را تغییر داد فهمیدم که باید این انسان خدایی شده باشد تا بتواند دنیا را متزلزل کند.

بارانی ادامه داد: انقلاب اسلامی پایگاهی را نابود کرد که بزرگترین و قوی‌ترین پایگاه استعمار در خاورمیانه بود و این کار بزرگی است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه کسی قبل از انقلاب جرئت نمی‌کرد که در برابر آمریکا بایستد و مرگ بر آمریکا بگوید و در نتیجه هنری کیسینجر می‌گوید انقلاب اسلامی ثابت کرد می‌توان در برابر آمریکا ایستاد و پیشرفت کرد متذکر شد: ۴۵ سال است که کشور و ملت ما در برابر استعمار ایستاده و پیشرفت‌های عظیمی را هم داشته است.

انتهای پیام
captcha