حاکمیت دین و رضایت مردم؛ دو اصل مهم در حفظ انقلاب اسلامی
کد خبر: 4198837
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
امام جمعه کرمان مطرح کرد

حاکمیت دین و رضایت مردم؛ دو اصل مهم در حفظ انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه جنس و ذات انقلاب به دو اصل بزرگ حاکمیت دین و حضور و رضایت مردم در صحنه‌های مختلف وابسته است، گفت: تا زمانی که این دو اصل وجود داشته باشد انقلاب در همه صحنه‌ها پیروز می‌شود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۰ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) گفت: روز پاسدار را بر پاسداران حریم امامت و ولایت و ارزش‌های اسلامی و روز جانباز را بر شهدای زنده تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه پاسداران برای کشور افتخار خلق کرده و در صحنه‌های سخت در خط مقدم حضور یافتند، افزود: پاسداران، استکبار جهانی را با کمک مردم و سایر نیروهای مسلح را به زانو درآوردند. یکی از این پاسداران شهید سلیمانی بود که جبهه مقاومت را چنان قدرتمند کرد تا یک گروه مجاهد پارتیزانی آن رژیم جعلی که خود را قدرت برتر نظامی می‌دانست حدود چهارماه زمین‌گیر کرده و بسترهای شکست بزرگ آنها را فراهم کرده است.

وی با اشاره به ایثارگری جانبازان برای حفظ ارزش‌ها و انقلاب تصریح کرد: سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر(عج)، حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و به موساد که پیچیده‌ترین سرویس اطلاعاتی دنیاست و در سه قاره بزرگ نیرو دارد، نشان دادند که این نیروها و امور آنها کاملاً در رصد ما هستند و این افتخار توسط سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر(عج) محقق شد.

علیدادی‌سلیمانی شکسته شدن حکومت نظامی به دستور امام راحل در سال ۱۳۵۷، درهم کوبیده شدن رژیم طاغوت در ۲۲ بهمن‌ماه به دستور امام(ره) و حرکت مردم را از افتخارات بزرگ کشور برشمرد و افزود: انقلاب از درون مواظب است تا از آرمان‌های خود فاصله نگیرد و در حالی وارد چهل‌وپنجمین سال پیروزی خود می‌شود که اجازه نداد در این سا‌ل‌ها هیچ نفوذی و جریانی به آرمان‌های انقلاب خیانت کند.

وی با اشاره به مبارزه جدی انقلاب با دشمن و منحرفان خارجی اظهار کرد: معمولاً انقلاب‌ها از آرمان‌های خود فاصله می‌گیرند اما انقلاب اسلامی مراقب بود که از آرمان‌های خود فاصله نگیرد. جنس و ذات این انقلاب به دو اصل بزرگ حاکمیت دین و حضور و رضایت مردم در صحنه‌های مختلف وابسته است و تا زمانی که این دو اصل وجود داشته باشد در همه صحنه‌ها پیروز می‌شود.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان با بیان اینکه همه مراقبت انقلاب این است که اخلاق، معنویت، توجه به ارزش‌ها و خوبی‌ها در مسئولان وجود داشته باشد، تصریح کرد: اگر کسی از این جنس نباشد انقلاب دیر یا زود او را پس می‌زند. مراقب اسلامیت انقلاب، جانشین امام عصر(عج) و ولایت فقیه است و امام راحل فرمود پشتیبان ولی‌ فقیه باشید تا به کشور آسیب نرسد.

وی ولایت فقیه را تداوم حرکت نبوت و امامت دانست و گفت: انقلاب از آن مردم است و حضور پر رنگ مردم در صحنه‌ها اصلی است که انقلاب را به‌وجود آورده و آن را حفظ می‌کند. در سال ۱۴۰۱ فتنه همین دو اصل ولایت و سرمایه اجتماعی نظام یعنی مردم را نشانه رفت.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تجلی حضور مردم در صحنه‌ها و حرکت در چارچوب احکام دینی است، افزود: هر کسی در هر رده‌ای از مسئولیت قرار گرفت، متناسب با آن مسئولیت باید خود را به اخلاق اسلامی تربیت کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که دو اصل حاکمیت دینی و حضور مردم باشد فتنه‌ها اثرگذار نیستند، ادامه داد: تاکنون جهان هیچ انقلابی مانند، انقلاب اسلامی ایران به خود ندیده است که هم حاکمان مقید به اصول ارزشی و دینی و هم مردم پشتیبان باشند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: قدرت کشور تبدیل به اقتدار شده و امروز اقتدار ایران مثال‌زدنی است. خداوند در آینده‌ نزدیک ما را در دو امتحان بزرگ قرار داده‌ است و آن حضور پر رنگ در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین پای صندوق‌های رأی است که پشتیبانی مردم را نشان می‌دهد و امیدواریم این حضور بار دیگر دنیای استکبار را مأیوس کند.

علیدادی‌سلیمانی در پایان با بیان اینکه نظم جهانی فعلی باطل است و نمی‌تواند کشور‌ها را حمایت کند، اظهار کرد: دولت‌ها باید پشتیبانی خود را از رژیم غاصب اسرائیل قطع کنند و مردم نیز با حضور در صحنه‌ها باید آن قدر به دولت‌های خود فشار آورند که آنها از اسرائیل حمایت نکنند.

انتهای پیام
captcha