۱۵ هزار رأی اولی در قزوین پای صندوق‌های رأی می‌روند
کد خبر: 4198746
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

۱۵ هزار رأی اولی در قزوین پای صندوق‌های رأی می‌روند

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: در سال جاری ۱۵ هزار نفر رأی اولی در استان قزوین پای صندوق‌های رأی می‌روند تا در تعیین سرنوشت کشور خود مؤثر باشند.

صندوق رأی

ابراهیم رسولی‌فر، مسئول بسیج دانش‌آموزی قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی، گفت: مردمی بودن مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی است و مردم یکی از پایه‌های شکل‌گیری و تداوم حرکت انقلاب هستند و در هر موضوعی که مردم حضور پیدا کردند معجزه در آن امر اتفاق خواهد و همواره شاهد نقش مؤثر مردم در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم.

وی با اشاره به تعداد رأی اولی‌ها در قزوین و برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی برای انتخابات، بیان کرد: در سال جاری در استان قزوین ۱۵ هزار نفر رأی اولی پای صندوق‌های رأی می‌آیند تا در تعیین سرنوشت کشور خود مؤثر باشند که در این راستا درصدد هستیم با همکاری آموزش و پرورش برنامه‌های ویژه‌ای برگزار کنیم.

این مسئول ادامه داد: برگزاری همایش رأی اولی‌ها در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش ویژه دختران و پسران از جمله برنامه‌هایی است که تاکنون در برخی مناطق آغاز شده است؛ این برنامه‌ها توسط خود دانش‌آموزان با محوریت تشریح اهمیت حضور در انتخابات، پاسخ به شبهات، نقش دانش‌آموزان در انتخابات و سرنوشت کشور در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: برگزاری تریبون آزاد و پویش «اگر من یک نماینده بودم…» در مدارس از دیگر برنامه‌ها است که دانش‌آموزان در آن به تشریح وظایف نمایندگان و برنامه‌های خود به عنوان یک نماینده می‌پردازند که این طرح‌ها با حضور مربیان در مدارس اجرا می‌گردد تا شبهات این حوزه رفع شود.

رسولی‌فر خاطرنشان کرد: پاسخ به شبهات و سؤالات دانش‌آموزان در قالب‌های مختلفی چون عکس نوشته، کلیپ و تولید محتوا در شبکه‌های مختلف فضای مجازی به ویژه شبکه شاد و در کلاس‌های درس از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در این ایام است. برگزاری مسابقه عکاسی در روز انتخابات از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است و این عکس‌های به ثبت رسیده از داشن آموزان در رسانه‌ها و صدا و سیمای استان قزوین منعکس می‌شود و به افراد برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: زنگ انشا با موضوع انتخابات و حضور دانش‌آموزان پای صندوق‌های رأی ذیل عناوین مختلفی از جمله «من و صندوق»، «من و دوستانم پای صندوق‌های رأی»، «اولین باری که رأی دادم»، «فلسفه حضور مردم پای صندوق‌های رأی»، «چرا دشمن از حضور ما در پای صندوق‌های رأی خوشحال نمی‌شود» و «چرا رأی بدهیم» از دیگر برنامه‌های ما در این ایام خواهد بود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی قزوین در پایان گفت: با توجه به اثرگذاری دانش‌آموزان در خانواده در تلاش هستیم که در این حوزه برنامه‌های مؤثری برگزار کنیم تا دانش‌آموزان به ویژه رأی اولی‌ها در کنار خانواده خود علاوه بر مشارکت حداکثری در انتخابات، بتوانند فرد اصلح را انتخاب کنند.

خبرنگار: زهرا عبداللهی

انتهای پیام
captcha