اجتماع بزرگ ریحانه‌های ایران زمین در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4198722
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

اجتماع بزرگ ریحانه‌های ایران زمین در ارومیه برگزار شد

اجتماع بزرگ ریحانه‌های ایران زمین با حضور مشاور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مریم اردبیلی، مشاور مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران، ۱۸ بهمن ماه در اجتماع بزرگ ریحانه‌های ایران زمین اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر و مبعث حضرت پیامبر(ص) را تبریک عرض می‌کنیم، نقش زنان در حیات و تداوم اسلام، پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی، در هشت سال دفاع مقدس و در عرصه زمان‌های مختلف به زیبایی توسط بانوان ایرانی ایفا شده است.

وی افزود: مبعث پیامبر خدا(ص)، پیروزی انقلاب اسلامی و گفتمان امامین انقلاب، فرصت و ظرفیت خوبی برای بانوان به وجود آورده که جایگاه و ارزش زن را به نحو شایسته نشان می‌دهد.

اردبیلی بیان کرد: در بعضی از مقاطع تاریخی طولانی، نگرش به زن و زنانگی همراه با تحقیر بود و برای این جنسیت ارزشی وجود نداشت و حتی زنان به عنوان جنس دوم و در بسیاری از موارد حقوق قانونی آن‌ها بسیار کمتر از مردان به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: در مقطعی تغییراتی رخ داد و زنان به واسطه ظهور دین مقدس اسلام نگاه تحقیری و ظلم به آن‌ها کاهش یافته و جایگاه زنات در جامعه و دین رو به مشخص شدن پیش رفت.

مشاور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران تصریح کرد: با مشخص شدن جایگاه زن در اسلام، در دنیای غرب، تحقیر زنان از همه بیشتر شد و طرز تفکر مدرنیته در همه جا حاکم و تلاش کرد که افقی در انسان به وجود آورد که با ارزش‌های اسلامی کاملا مغایر بود.

وی گفت: وجود مقدس و نورانی حضرت فاطمه(س) علت خلق آسمان‌ها و زمین بوده و یک زن اساس و علت آفرینش محسوب می‌شود و در حالی که در زمان جاهلیت و بت‌برستی، ارزش و منزلت زن فراموش شده بود که پس از مبعث رسول خدا(ص) این ارزش‌ها زنده شد.

وی افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی زنان نقش اساسی داشتند در حالی که امام خمینی(ره) فرمود:« اگر زنان نبودند انقلاب هم نبود» و مقام معظم رهبری نیز فرمودند:« زنان پیشران پیروزی انقلاب اسلامی هستند».

مشاور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اضافه کرد: در طول ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افتخارات بسیاری در حوزه زنان ایجاد شد و امام خمینی(ره) با انقلاب خود یک افق و اعتماد به نفسی در بین زنان به وجود آورد که توانستند در تمامی عرصه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: بر این اساس زنان نقش بزرگ و پیشرانی در خانواده، جامعه و ملت‌ها بر عهده داشته و بنابراین زنان و دختران باید از نقش خود غافل نشوند و خودباوری داشته باشند تا بتوانند آینده روشن بیافرینند.

دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن انتخابات است

رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این اجتماع ضمن تبریک دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مبعث پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: زنان ۴۵ سال پیش نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند زیرا نیمی از افراد جامعه را تشکیل داده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همراه و همقدم با مردان در جهت پیشبرد اهداف نظام حاضر بوده و اکنون نیز در تمامی صحنه‌ها حضور دارند و توانایی‌های خود را نشان می‌دهند.

وی افزود: مردم ایران امسال ۱۱ اسفند ماه با حضور و شرکت در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حماسه بزرگی می‌آفرینند و برگ زرین دیگری در دفتر انقلاب ثبت خواهند کرد.

ابراهیمی بیان کرد: زمینه‌سازی برگزاری یک انتخابات امن و سالم و مشارکت حداکثری مردم ایران آماده است در حالی که دشمن با تبلیغات منفی در تلاش است اهمیت این رویداد بزرگ ملی را کم‌رنگ جلوه دهد، مردم آگاه و دلیر ایران با مشارکت حداکثری خود توطئه دشمنان را خنثی خواهند کرد.

تداوم انقلاب مرهون حضور در انتخابات است

نیر الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، نیز در این اجتماع اظهار کرد: دهه فجر و مبعث رسول خدا(ص) را تبریک گفته و امروز انقلاب اسلامی به درجه‌ای از رشد و بالندگی رسیده که دشمنان از ادبیات گزینه نظامی روی میز است، استفاده نمی‌کنند و این افتخار است و بنابراین لازمه ادامه این ادبیات، کنشگری بانوان است.

وی افزود: تداوم انقلاب اسلامی مرهون حضور در انتخابات بوده و بر این اساس بانوان با مشارکت و حضور خود در انتخابات به این امر کمک کنند.

الهامی بیان کرد: بانوان با مدیریت خانواده و فعالیت در جامعه و الگو پذیری از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)، در جریان‌سازی کنند.

وی افزود: همانگونه که مادران، همسران و خواهران شهدا و ایثارگران نیز در زمان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس جریان‌ساز بودند.

 

 

انتهای پیام
captcha