اهدای سبد غذایی به 900 مادر باردار کمیته امداد همدان
کد خبر: 4197673
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

اهدای سبد غذایی به 900 مادر باردار کمیته امداد همدان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان از اهدا سبد غذایی به ارزش 350 هزار تومان به 900 مادر باردار و شیرده تحت حمایت امداد در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

مهدی جعفری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدانمهدی جعفری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن گرامیداشت دهه مبارک و اشاره به اجرای برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده اظهار کرد: ۹۰۰ مادر باردار و شیرده در سطح استان تحت پوشش برنامه حمایت غذایی کمیته امداد هستند و به مناسبت این ایام مبارک به هر نفر سبد غذایی  به ارزش 350 هزار تومان اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: این خانواده‌ها جزء ۵ دهک اول قرار دارند که در این طرح از آنها حمایت می‌شود و برنامه‌ بلندمدتی برای رفع سوء تغذیه زنان باردار و مادران شیرده در معرض خطر سوء تغذیه تدوین شده است.

جعفری بیان کرد: به ازای هر نفر ماهیانه مبلغ 350 هزار تومان در بن کارت مادران شارژ می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بن کارت 900 نفر از مادران باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در استان همدان با اعتباری بیش از 3 میلیارد و 150 میلیون تومان شارژ شده است.

وی بیان کرد: شناسایی مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه توسط مراکز بهداشت و درمان صورت می‌گیرد و شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف کمیته امداد در این طرح است.

انتهای پیام
captcha