برگزاری اردوی نخبگان رشته پزشکی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 4196949
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
معاون کمیته امداد خراسان رضوی:

برگزاری اردوی نخبگان رشته پزشکی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با شروع ایام الله دهه فجر اردوی نخبگانی برگزار خواهد شد که بالغ بر 800 نفر از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد که در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند از سراسر کشور در تاریخ 17 تا 20 بهمن در مشهد حضور دارند.

پرچم ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد افشارنیا، معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی در نشست خبری ستاد برنامه‌های دهه فجر که امروز ۱۰ بهمن ماه با حضور مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک ایام پرفیض رجب و شعبان اظهار کرد: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) به عنوان مسئول کمیته همیاری و سازمانی حمایتی با دستور رئیس شورای هماهنگی انقلاب اسلامی و همچنین رئیس ستاد کمیته‌های دهه فجر استان شروع به کار کرده است.

وی بیان کرد: با شروع ایام‌الله دهه فجر اردوی نخبگانی برگزار خواهد شد که بالغ بر 800 نفر از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد که در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند از سراسر کشور در تاریخ 17 تا 20 بهمن در مشهد حضور دارند و در این اردو وزیر بهداشت و ریاست کمیته امداد کشور حضور خواهند داشت، حائز اهمیت است که نخبگانی در این جامعه حضور دارند که عدالت آموزشی شامل حال آنها شده است.

افشارنیا تصریح کرد: علاوه بر اردوی نخبگانی برگزاری آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی باران وحی را داریم که برای این جشنواره امسال 9800 اثر در ۱۶ رشته به دبیرخانه ارسال شده است. سال گذشته کمیته امداد استان خراسان در این جشنواره در کشور اول شد و طی آن 60 مقام کشوری، 53 مقام اول کشوری، 4 مقام دوم و 3 مقام سوم کشوری برای استان خراسان رضوی به ارمغان آمد، همچنین توزیع جهیزیه و کمک هزینه ازدواج که هدف ما در سال 1402، 5000 جهیزیه بوده است، هزار سری جهیزیه از این پنج هزار در ایام‌الله به نوعروسان توزیع می‌شود که در آن پنج قلم اصلی یخچال، گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون، فرش یا جاروبرقی قرار دارد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان خراسان رضوی در خصوص توزیع سبد کالا گفت: در این ایام توزیع 10 هزار سبد غذایی و کالایی برای خانواده‌های تحت حمایت توزیع می‌شود، همچنین توزیع 500 سری لوازم ضروری برای نیازمندان هم در دهه فجر انجام می‌شود. برگزاری جشن‌های دهه فجر و همچنین میلاد ایام رجبیه تحت عنوان 42 همایش در سطح ادارات و شهرستانها ابلاغ شده است و اولین همایش این نهاد فرداشب در سالن سیمرغ شهرستان نیشابور با حضور 600 نفر برگزار خواهد شد، دومین همایش نیز پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۱  در شهرستان تربت حیدریه برگزار می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های این نهاد ادامه داد: برگزاری مسابقه فرهنگی شهیدالقدس ابلاغ شده است که در آن دو کتاب به صورت دیجیتال همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی بارگذاری شده است که این کتابها تحت عنوان کتابهای «از چیزی نمی‌ترسیدم و سرباز قاسم سلیمانی» در اختیار مردم قرار گرفته است، لذا لینک این مسابقه در دوازدهم بهمن ماه به تمامی شهرستانها ارسال خواهد شد و 200 نفر از این شرکت‌کنندگان در اواخر دهه فجر تشویق خواهند شد. پویش «چه بودیم و چه شدیم» در قالب دستاوردهای انقلاب با شعار جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن نیز برگزار خواهد شد، همچنین افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی در دهه فجر صورت می‌گیرد و برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب و همچنین نمایشگاه سرمشق که ویژه مقام معظم رهبری است هم در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

افشارنیا گفت: در روز 22 بهمن 18 گروه سرود در هشت پایگاه بنا شده در مسیر راهپیمایی به خواندن سرود خواهند پرداخت، همچنین در مراسم عطرافشانی گلزار شهدا همگام با دیگر نهادها حضور خواهیم داشت، بازدید از منازل خانواده‌های تحت پوشش و برگزاری اردوهای فرهنگی، آموزشی و زیارتی در این ایام با حضور 5000 نفر در این ایام از دیگر برنامه‌های کمیته امداد خراسان رضوی است.

انتهای پیام
captcha