رویکرد سازمان اوقاف حمایت از نخبگان و اشتغالزایی برای آنان است
کد خبر: 4195581
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

رویکرد سازمان اوقاف حمایت از نخبگان و اشتغالزایی برای آنان است

استاندار کردستان ضمن ابراز خشنودی از رویکرد سازمان اوقاف مبنی بر حمايت از نخبگان، گفت: استان کردستان در حوزه معادن، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های کم نظیری دارد و می‌توان از این بستر جهت رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت سازمان وقف، بهره برد.

دیدار استاندار کردستان با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، سوم بهمن در راستای هم‌افزایی و تبادل نظر در امور وقف و خیریه در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ماندگار وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در محل این سازمان در تهران ضمن برگزاری جلسه‌ای مشترک، از شرکت‌ها و تیم‌های دانش‌بنیان فن‌آور و نوآور که در ساختمان مرکزی سازمان اوقاف مستقر هستند، بازدید کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این جلسه ضمن ابراز خشنودی از رویکرد سازمان اوقاف مبنی بر حمايت از نخبگان، گفت: استان کردستان درحوزه معادن، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های کم نظیری دارد و می‌توان از این بستر جهت رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت سازمان وقف، بهره برد.

وی افزود: امید است با تبادل دانش و تجربه و بهره‌مندی از موهبت‌ها و پتانسیل‌های استان کردستان در زمینه‌های مختلف و توانمندی نخبگان، شاهد استفاده بهینه از ظرفیت‌های این سازمان در راستای اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان نخبه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مرکز نوآوری سازمان اوقاف یکی از ۵ مرکز نوآوری کشور از لحاظ ظرفیت استقرار است، گفت: سازمان اوقاف با رویکرد حمايت از  نخبگان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اقدامات بزرگی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان راه  را به ما نشان می‌دهند که نیازهای داخلی را بر طرف کنیم و از سختی‌های تحریم عبور کنیم، نمونه خدمات شرکت‌های دانش بنیان اوقاف را در چند مؤلفه تشریح کرد‌.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: تولید کالاهای پزشکی داخلی که بسیار کم هزینه وباکیفیت‌تر از نمونه خارجی است مانند ساخت ایمپلنت دندانپزشکی، حمايت از زنجیره غذایی کشاورزی و مواد پروتئینی توسط سازمان اوقاف وابسته به شرکت‌های دانش بنیان و تولید موتورسیکلت برقی که گام بزرگی در کاهش آلودگی‌هاست از جمله خدمات این شرکت‌ها با حمایت اوقاف است.

وی با اشاره به پرورش ماهی با کمک شرکت‌های دانش بنیان اوقاف و روش ماهی در قفس در بوشهر، ادامه داد: با تدابیر این شرکت‌ها سالانه ۵ هزار تن ماهی تولید می‌شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اوقاف این آمادگی را دارد از شرکت‌های دانش بنیان  و نخبگان در استان کردستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود حمايت کند و فضای فیزیکی در اختیار آنها قرار دهد.

انتهای پیام
captcha