برنامه‌ریزی برای افزایش توانمندی‌های علمی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی
کد خبر: 4195203
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

برنامه‌ریزی برای افزایش توانمندی‌های علمی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی از برنامه‌ریزی برای افزایش توانمندی‌های علمی دانشجویان عضو انجمن‌های علمی دانشجویی این دانشگاه با حمایت پارک علم و فناوری استان، بنیاد نخبگان استان و مرکز نوآوری و رشد واحد‌های فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، عباس فنی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، اول بهمن در نشست مشترک با روسای پارک علم و فناوری استان، بنیاد نخبگان استان و مرکز نوآوری و رشد واحد‌های فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هدف اصلی از برگزاری این نشست را فراهم‌نمودن بستری لازم برای ارتقای علمی دانشجویان نخبه و تهیه ساختاری منسجم دانست تا بوسیله آن دریافت حمایت‌ها و تسهیلات قابل ارائه توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی، پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و مرکز نوآوری و رشد واحد‌های فناوری در دسترس‌تر باشد.

وی شناسایی نقاط قوت دانشجویان و پرورش و بهبود آن را بسیار ضروری دانست و افزود: در همین راستا تشکیل شورای هماهنگی که به صورت جمعی در جهت هم‌افزایی برای شناسایی، هدایت و رساندن این استعداد‌ها به اهداف مورد نظر گام بردارد، قابل اهمیت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی از تشکیل کمیته چهار جانبه و تعیین یک رابط برای هر حوزه جهت ایجاد ارتباط مابین، تعامل و مشارکت در یکپارچه نمودن تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ها خبر داد.

یوسف عباسپور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه تشکیل این جلسه در راستای علمی‌سازی هر چه بیشتر فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشگاه وظیفه‌ای است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر عهده پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها محول نموده است، عنوان کرد: توافقنامه‌ای توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پارک علم و فناوری، مراکز نوآوری و رشد و بنیاد ملی نخبگان در جهت جذب هر چه بیشتر انجمن‌های علمی دانشگاه انجام شده تا بوسیله آن بتوانیم زمینه‌های پرورش این استعداد‌ها و نخبگان را فراهم آورده و به سبب آن دغدغه اشتغال جوانان را نیز برطرف کنیم.

وی این توافقنامه را یکی از بهترین ایده‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست که از این طریق جمع کثیری از دانشجویان از باب دغدغه اشتغال می‌توانند رهایی یابند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: با ایجاد زمینه‌های اصولی پیشرفت انجمن‌های علمی و با تشکیل هسته‌های نوآور می‌توان بستر‌های لازم را برای انجام فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه فراهم کرد.

وی به ضرورت تشکیل جلسه‌ای با حضور انجمن‌های علمی در جهت آشنایی بیشتر این دانشجویان با امکانات، تسهیلات و حمایت‌های موجود اشاره کرد و ادامه داد: این تسهیلات مختص رشته‌های فنی و مهندسی و کشاورزی نیست، بلکه لازم است رشته‌های علوم‌انسانی، علوم‌تربیتی، روانشناسی و تربیت‌بدنی را نیز در این مسیر قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha