ضرورت تزریق اعتبار به بخش زیرساخت‌های کتابخانه‌ای کردستان
کد خبر: 4195176
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

ضرورت تزریق اعتبار به بخش زیرساخت‌های کتابخانه‌ای کردستان

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: کتابخانه یکی از زیرساخت‌های فرهنگی و روح شهر است که باید مورد توجه باشد و در حال حاضر تقویت این حوزه در شهرستان‌های استان کردستان نیاز به تزریق اعتبار دارد که اميدواریم این مهم در اولویت قرار گیرد.

دیدار معاون وزیر ارشاد با نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، محمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته، یکم بهمن در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در بحث زیرساخت‌های فرهنگی در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰ طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود داشت و تعدادی از این طرح‌ها میراثی شده بود.

وی افزود: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور بازدید از این پروژه‌ها در اولویت قرار گرفت و حدود ۸۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز  پروژه‌های فرهنگی در نظر گرفته شد که پس از تزریق اعتبار به‌تدریج در حال افتتاح است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تالار مرکزی سنندج را یکی از این پروژه‌های نیمه تمام و اولویت‌دار ذکر و بیان کرد: در دو سفر استانی رئیس‌جمهور به کردستان در مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن مصوب شد و تمام تلاش ما بر این است در هفته دولت سال آینده به افتتاح برسد.

وی گفت: در بحث عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه منابع که مورد تأکید دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد است نیز با تشکیل قرارگاه شهید آوینی، اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شد که این ماه بخشی از آن تخصیص پیدا کرده است و به تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها اختصاص داده می‌شود.

اسلامی یادآور شد: در بحث زیرساخت نیروی انسانی نیز مجوز جذب ۴۰۰ نفر در سطح وزارتخانه گرفته شده است و ۸۵ درصد نیروهایی که در مرحله اول مجوز گرفته‌ایم به استان‌ها تخصیص داده خواهد شد.

وی تلاش برای تقویت و تجهیز کانون‌های مساجد، انجمن‌های فرهنگی، تعمیر و تجهیز ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و تقویت کتابخانه‌های مجتمع‌های فرهنگی و ادارات از دیگر مواردی است که با جدیت در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

ضرورت تزریق اعتبار به بخش زیرساخت‌های کتابخانه‌ای کردستان

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌ فقیه در کردستان در این دیدار گفت: با توجه به اینکه کردستان به عنوان یک استان فرهنگی در سطح کشور شناخته می‌شود، لازم است که توجه به زیرساخت‌های فرهنگی آن از جوانب مختلف مورد توجه باشد.

وی افزود: کتابخانه یکی از زیرساخت‌های فرهنگی و روح شهر است که باید مورد توجه باشد و در حال حاضر تقویت این حوزه در شهرستان های استان نیاز به تزریق اعتبار دارد که اميدواریم این مهم در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ساختمان برخی از ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌های استان قدیمی و در حال فرسوده شدن است که انتظار می‌رود این مهم نیز مورد توجه باشد و با تقویت مراکز فرهنگی جوانان به سمت فعالیت‌های بخش فرهنگ و هنر سوق داده شوند.

انتهای پیام
captcha