قلم مرتضی آوینی روایت متفاوتی از جنگ را رقم زد
کد خبر: 4194249
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
راوی دفاع مقدس:

قلم مرتضی آوینی روایت متفاوتی از جنگ را رقم زد

حسین یکتا با اشاره به نقش شهید آوینی در روایتگری دقیق دفاع مقدس گفت: شهید مرتضی آوینی جنگ را به‌گونه‌ای متفاوت و از منظر فکری و فلسفی در مسیر فی‌ سبیل‌الله روایت کرد.

حسین یکتا، راوی دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسین یکتا، راوی دفاع مقدس، 26 دی‌ماه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هنر و رسانه باید در جنگ ترکیبی امروز به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و هنرمندان به‌ویژه اهالی قلم با زبان هنر و شعر برای جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن وارد میدان شوند، گفت: زبان هنر مهمترین وسیله‌ای است که رسانه‌ها با آن در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باید کار جوان‌گرایی و جهادی باشد، بنابراین شما اصحاب رسانه هم در کار رسانه، جهادی باشید.

راوی دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در راه خدا جهاد کردند که اثرات ماندگاری مانند راهیان نور به دنبال دارد و روایت فتح سال‌هاست که با دل‌ها بازی می‌کند، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور و بیان سیره و منش شهدا تحولی در جامعه ایجاد کرده از همین رو شهدا ما را به سمت بهترین حال هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز به‌واسطه خون کودکان غزه ندای مرگ بر اسرائیل در سراسر جهان پراکنده شده است و در شرایط فعلی باید ابتکار عمل را در عرصه رسانه به دست بگیریم.

یکتا با اشاره به اینکه نمونه یک هنر اثرگذار سرود «سلام فرمانده» است، گفت: ابوذر روحی با این اثر غوغا به‌پا کرد، به‌گونه‌ای که اولین بار که از شبکه‌های سیما منتشر شد همان روزها نظرات را به خود جلب کرد و جاودانه شد.

راوی دفاع مقدس با اشاره به رشادت‌های سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهید سلیمانی ما را از پشت دیوارهای بصره در کربلای پنج، به پشت دیوارهای بیت‌المقدس رسانده که همین موضوع موجب عصبانیت صهیونیسم شده است.

یکتا با بیان اینکه طبق گفته‌های امام راحل، شلمچه دارالشفا و قطعه‌ای از بهشت است، زیرا شب‌های کربلای پنج شب‌های قدر انقلاب اسلامی بود، گفت: بارها مشاهده کرده‌ایم زمانی که انقلاب و کشور به معنویت حضور شهدا نیاز داشت چگونه شهدای گمنام رخ‌نمایی و کوچه پس کوچه‌های شهر را از عطر ایثار آکنده کردند.

وی بیان کرد: شهید آوینی جنگ را به‌گونه‌ای متفاوت و از منظر فکری و فلسفی در مسیر خدا روایت کرد؛ امروز هم مواردی چون راهیان نور و پیاده‌روی اربعین را داریم که باید به گونه‌ متفاوت روایت کنیم.

انتهای پیام
captcha