۱۶۰۰ میلیارد تومان برای نیازمندان کردستانی هزینه شد
کد خبر: 4193242
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
مدیرکل کمیته امداد کردستان:

۱۶۰۰ میلیارد تومان برای نیازمندان کردستانی هزینه شد

رضا طوسی از هزینه کرد ۱۶۰۰ میلیاردتومان برای نیازمندان و مددجویان کردستانی در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: طی امسال ۳۱ میلیارد تومان برای خدمات درمانی و بیمه‌های اجتماعی مددجویان هزینه شده است.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کردستان، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۵۹۳ میلیارد تومان کمک معیشت به ۷۰ هزار خانوار تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: طی امسال ۳۱ میلیارد تومان برای خدمات درمانی و بیمه‌های اجتماعی مددجویان هزینه شده است.

وی از هزینه کرد ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای نیازمندان و مددجویان امداد کردستانی در ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: هزینه کرد ۴۲ میلیارد تومان برای کمک به ازدواج هزار و ۳۵۱ مددجو و پرداخت ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به تأمین ۱۷۰۰ مورد لوازم ضروری زندگی جزو خدمات کمیته امداد استان کردستان طی امسال است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: پرداخت ۵۹ میلیارد تومان وام ضروری قرض‌الحسنه به تعداد ۲۹۰۰ مورد ، ۶۹ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به تعداد ۱۵۰۰ مورد، پرداخت 4 میلیارد تومان اجاره مسکن به ۹ هزار مددجو از دیگر خدمات این نهاد در ۹ ماهه امسال به مددجویان بوده است.

وی پرداخت چهار هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۴۹۰ میلیارد تومان، کاریابی برای ۱۵۸ مددجو از طریق کارگاه ها و صاحبان مشاغل و آموزش فنی و شغلی ۱۴۰۰ مددجو را از دیگر خدمات کمیته امداد کردستان در سال جاری مطرح کرد.

طوسی افزود: هزینه کرد ۴۶ میلیارد تومان برای خرید، ساخت و تعمیرات ۱۸۰۰ واحد مسکن مددجویی و پرداخت ۱۱ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویان و دانش‌آموزان تحت حمایت از دیگر خدمات ۹ ماهه امسال بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۱۰ میلیارد تومان نیز از طریق خیران به نیازمندان اهدا شده است، یادآور شد: معافیت سربازی ۱۱۲ مددجو، تأمین انشعابات رایگان برای ساخت مسکن مددجویان، اهدای بسته‌های غذایی، توزیع غذای گرم، خدمات آموزشی و فرهنگی از دیگر خدمات این نهاد طی امسال بوده است.

طوسی با بیان اینکه جمع کل اعتبارات هزینه شده امسال این نهاد برای نیازمندان کردستانی ۱۶۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: این خدمات تنها بخشی از خدمات این نهاد در سال جاری بوده که در قالب کمک بلاعوض، تسهیلات و کمک خیرین برای نیازمندان و مددجویان این استان هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha