پیش‌بینی برگزاری آیین اعتکاف در 400 مسجد خوزستان
کد خبر: 4193142
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

پیش‌بینی برگزاری آیین اعتکاف در 400 مسجد خوزستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با پیش‌بینی برگزاری اعتکاف در 400 مسجد این استان، یکی از نکات قابل توجه امسال را توجه به اعتکاف‌های تخصصی دانشجویی و دانش‌آموزی و همچنین رونق بیشتر اعتکاف بانوان دانست.

اعتکافحجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی اجرای آیین اعتکاف در مساجد استان هستیم، گفت: کمیته اعتکاف استان خوزستان تاکنون چهار جلسه تشکیل داده و در حال طراحی و ثبت‌نام مساجد به‌منظور اجرای آیین معنوی اعتکاف است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در سراسر استان خوزستان ۳۰۰ مسجد برای برگزاری آیین اعتکاف اعلام آمادگی کردند که این میزان از رشد قابل قبولی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود. پیش‌بینی امسال ما رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی این تعداد است؛ یعنی ان‌شاءالله شاهد برگزاری آیین معنوی اعتکاف در 400 مسجد خواهیم بود.

فردآقایی یکی از نکات قابل توجه امسال را توجه به اعتکاف‌های تخصصی دانشجویی و دانش‌آموزی و همچنین رونق بیشتر اعتکاف بانوان دانست و افزود: با توجه به مشغله‌های بانوان در زمینه نگهداری از فرزندان، در حال تدارک هستیم که امکانات نگهداری از فرزندان و برنامه‌ریزی برای آنها را در ایام اعتکاف فراهم کنیم که بانوان بتوانند با آرامش و طیب خاطر به برنامه معنوی اعتکاف خود بپردازند. همچنین اعتکاف دانشجویی و دانش‌آموزی نیز در حال برنامه‌ریزی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان درباره ثبت‌نام مساجد در آیین اعتکاف امسال گفت: لینکی (https://digiform.ir/w9075d777) برای متولیان مساجد ارسال شده است که از آن طریق می‌توانند آمادگی خود را جهت برگزاری برنامه معنوی اعتکاف اعلام کنند. 

وی درباره حمایت از مساجد مجری اعتکاف نیز بیان کرد: برگزاری اعتکاف یک آیین خودجوش و خودگردان است و بخشی از آن از آورده‌های معتکف تأمین می‌شود و بخشی نیز از محل نذورات مسجد است. ما به‌عنوان یک نهاد فرهنگی ممکن است در تأمین برخی از ارزاق با قیمت مصوب دولتی به مساجد کمک کنیم که این موضوع در دست پیگیری است و باید به ایام اعتکاف نزدیک‌تر شویم تا ببینیم بسته حمایتی ما چه خواهد بود، اما در بخش حمایت‌های نرم‌افزاری، برنامه‌هایی چون دعوت و اعزام مبلغ و سخنران در حال طراحی است.

فردآقایی درباره هزینه اعتکاف امسال گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بنا نیست هزینه‌ای را اعلام کند. هزینه اعتکاف به اقتضای شهرستان‌ها، مساجد و محلات ممکن است متفاوت باشد. مساجد اعتکاف خود را در سطوح مختلف برگزار می‌کنند، برخی از مساجد مراسم ویژه‌ای برای معتکفان در نظر می‌گیرند که به‌صورت طبیعی ممکن است هزینه بالاتری از معتکف مطالبه کنند، اما برخی مساجد تعداد معتکفان کمتری دارند و از سخنرانان بومی در مراسم خود بهره می‌گیرند که هزینه پایین‌تری برای معتکف خواهد داشت. پیش‌بینی ما مبلغی بین 300 تا 500 هزار تومان است.

انتهای پیام
captcha