کاشت نهال به یاد شهدای دانش‌آموز کرمانی در البرز
کد خبر: 4193005
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

کاشت نهال به یاد شهدای دانش‌آموز کرمانی در البرز

همزمان با اجرای پویش سراسری «ایران قوی ـ ایران سرسبز» با نام طرح شهید سید‌عنایت‌الله مرادی به یاد ۲۲ شهید دانش‌آموز کرمانی و معلمان شهیدشان طرح کاشت نهال توسط دانش‌آموزان البرزی در کانون تربیتی فرهنگی شهید فهمیده کرج برگزار شد.

کاشت نهال

به گزارش ایکنا از البرز، همزمان با اجرای پویش سراسری «ایران قوی- ایران سرسبز» با نام طرح شهید سید عنایت‌الله مرادی به یاد ۲۲ شهید دانش‌آموز کرمانی و معلمان شهیدشان طرح کاشت نهال توسط دانش‌آموزان البرزی روز سه‌شنبه، 19 دی‌ماه در کانون تربیتی فرهنگی شهید فهمیده کرج برگزار شد.

مهدی میردارهیجانی، سرپرست معاونت فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این مراسم با تسلیت شهادت جمعی از دانش‌آموزان و معلمان در حادثه تروریستی کرمان، از دانش‌آموزان خواست برای زنده نگه‌داشتن یاد هر کدام از این شهدا نهالی بکارند و با ذکر فاتحه روح این شهدا را شاد کنند.

وی در ادامه با اشاره به مزایا و فواید درخت و درختکاری افزود: برای اینکه آینده‌سازان کشور که همین دانش‌آموزان امروز هستند بتوانند هوای پاک تنفس کنند باید درخت بکارند و مهمتر اینکه از آن مراقبت کنند تا درخت بتواند زنده بماند و به ما خدمت کند.

این مسئول از دانش‌آموزان برای حفاظت از درخت و طبیعت دعوت به عضویت در طرح همیاران طبیعت کرد تا از این طریق به نشر فرهنگ منابع طبیعی و درختکاری در طبیعت بپردازند.

میردارهیجانی همچنین از دانش‌آموزان خواست تا در راستای طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» و طرح «هر دانش‌آموز سه نهال، هر مدرسه یک نهالستان» با کمک اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در مدارس خود نهالستان ایجاد کرده و بعد از تولید نهال‌ها که با راهنمایی و مشاوره کارشناسان جنگل صورت می‌گیرد آنها را در هر مکانی که خودشان صلاح می‌دانند، بکارند.

انتهای پیام
captcha