طرح قرآنی «رسول اکرم(ص)» در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد
کد خبر: 4191348
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴

طرح قرآنی «رسول اکرم(ص)» در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، طرح قرآنی «رسول اکرم(ص)» با محوریت سوره مبارکه منافقون هم‌زمان با سراسر کشور در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد.

سوره منافقون

مریم قاسمی کرانی، مدیر مؤسسه قرآنی و مرکز تخصصی حفظ الراسخون فی العلم فارسان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری دوره جدید طرح قرآنی «رسول اکرم(ص)» در سراسر کشور و استان هم‌زمان با ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: طرح قرآنی رسول اکرم(ص) از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مکتب امام رضا(ع) با محوریت سوره مبارکه منافقون در سراسر کشور برگزار می‌شود که بر این اساس، فراخوان طرح در استان منتشر و از علاقه‌مندان به‌ویژه بانوان برای شرکت در طرح دعوت می‌شود. 

وی با ذکر اینکه طرح قرآنی رسول اکرم(ص) در نقاط مختلف استان از سوی مدیران و مربیان مؤسسات و خانه‌های قرآن و فعالان و رابطان قرآنی که جامعه مخاطب دارند اجرایی می‌شود، ادامه داد: اجرای طرح رسول اکرم(ص) در سال‌های گذشته از جمله در دهه محرم تجربه موفق و مطلوبی بود که اختتامیه آن نیز برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد. 

قاسمی بیان کرد: هدف از اجرای طرح رسول اکرم(ص)، افزایش انس با مفاهیم قرآن کریم، قرائت و حفظ سُور منتخب در چارچوب حرکت به سمت سبک زندگی قرآنی و عمل به آموزه‌های این کتاب هدایت‌گر است؛ مجریان و رابطان طرح براساس شرح‌نامه‌ای که از سوی مؤسسه مکتب امام رضا(ع) تهیه و تدوین شده است، طی برنامه‌ریزی مشخص، روزانه به شرح آیات همان روز و بیان نکات آن می‌پردازند.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه طرح قرآنی رسول اکرم(ص) از امروز تا پایان هفته آینده اجرایی می‌شود، افزود: آزمون‌های مفاهیم، حفظ و قرائت سوره مبارکه منافقون نیز تا پایان بهمن‌ماه برگزار و برگزیدگان معرفی خواهند شد که شرایط و جزییات دقیق آزمون‌ها متعاقباً به رابطان و مجریان طرح اعلام می‌شود.

قاسمی به دستورالعمل اجرایی طرح اشاره و بیان کرد: طرح سوره مبارکه منافقون در چهار روز اجرا می‌شود به این شکل که در روز اول سه آیه اول سوره تلاوت شده و سپس بخش معرفتی آیات طبق تقسیم‌بندی روزانه ارائه خواهد شد، همچنین قسمتی از خطبه فدکیه نیز با عنوان پای صحبت بانو به مخاطبان ارائه می‌شود و مربی در پایان، جلسه را با قرائت صلوات حضرت زهرا(س) به اتمام می‌رساند.

وی ادامه داد: روز دوم طرح نیز همین برنامه ادامه خواهد داشت یعنی قرائت و تفسیر و توضیحات آیات چهار تا شش از سوره منافقون به مخاطبان ارائه می‌شود؛ در روز سوم آیات هفت و هشت و در روز چهارم نیز آیات ۹ تا ۱۱ این سوره ارائه خواهد شد. 

قاسمی تصریح کرد: علاوه بر نسخه الکترونیکی که در گروه اطلاع‌رسانی طرح رسول اکرم(ص) در اختیار افراد قرار گرفته، برای مربیانی که قصد همراهی با ما را دارند یک جلد کتاب طرح آماده شده است که می‌توانند از اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و نیز اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان تهیه کنند. 

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طرح قرآنی رسول اکرم(ص) می‌توانند با شماره‌ ۰۹۱۳۹۸۴۶۲۷۹ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha