مسیر عاشورا نمایش قوت اسلام در دنیای پر تلاطم معاصر است
کد خبر: 4190266
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
فرمانده نیروی انتظامی:

مسیر عاشورا نمایش قوت اسلام در دنیای پر تلاطم معاصر است

سردار رادان با بیان اینکه خداوند مسیر عاشورا را قرار داد تا نمایش قوت اسلام در دنیای پر تلاطم امروز باشد، گفت: حضرت حق برای اباعبدالله(ع) اربعینی قرار می‌دهد که نه تنها قوت اسلام، در حقیقت یک رسانه بی‌همتا هم می‌شود.

سومین جشنواره فرهنگی، ادب و هنری ره آورد پیاده روی اربعین حسینی در رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز، ۶ دی‌ماه در سومین جشنواره فرهنگی، ادب و هنری «ره‌آورد پیاده‌روی اربعین حسینی» که با حضور خانواده شهدای امنیت در سالن شهدای فراجا رشت برگزار شد، اظهار کرد: این مجلس برای اباعبدالله حسین آراسته شده که مقدس است و خانواده عزیز شهدا این مراسم را زینت‌بخش کرده‌اند پس در این مجلس با حضور افرادی مقدس برای موضوع مقدس گردهم جمع شده‌ایم.

وی ضمن خیرمقدم خدمت خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران، مردم، کارکنان انتظامی سپاه ارتش و پلیس‌های تخصصی افزود: عقیدتی سیاسی فراجا هوشمندانه برای این مسیر قشنگ چنین مراسمی را برنامه‌ریزی کرد تا دستاوردهای عظیم سفر اربعین اطلاع‌رسانی شود، در این مجلس هر کسی با هر قدم و نیتی کار کرده ثواب عظیم نصیبش شده است.

سردار رادان گفت: کسانی که در طول سفر اربعین حسینی نقش‌آفرینی کردند تا به عنوان توشه‌ای در قیامت این خدمات را به حضرت زهرا(س) ارائه دهند، چه چیزی ارزنده‌تر از قدم و قلم برای مسیر اباعبدالله الحسین(ع) است.

فرمانده فراجا تصریح کرد: خداوند مسیر عاشورا را قرار داد تا نمایش قوت اسلام در دنیای پر تلاطم امروز باشد، دنیایی که همه زشتی‌ها، پلشتی‌ها و آثار سوء انسانی را در خدمت گرفته تا بتواند استحاله فرهنگی در عمق وجود مردم ایجاد کند و مردم را از فکر کردن، نتیجه گرفتن از مسیر باز دارد که با برگزاری چنین برنامه‌هایی پیام عظیم اربعین حسینی شکل جدیدی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اگر حسین(ع) را فقط در اسم بخوانیم و صادر کنیم به خود ظلم کرده‌ایم، به بیانی «این حسین کسیت که همه عالم دیوانه اوست»، عنصر دیوانگی در ذهن انسانی عاشق و شیفته به معنای جنون نیست بلکه شیفتگی تام در برابر زیبایی است، این عاشقی اباعبدالله(ع) که ابوالفضل(ع)، زینب(س)، رقیه(س) و علی اکبر(ع) پرور است، حد و مرز ندارد و از رمز و راز ویژه‌ای برخوردار است.

سردار رادان با بیان اینکه رمز و راز حسین(ع) فقط در عاشورا، تاسوعا و کربلا خلاصه نمی‌شود، گفت: حضرت حق برای اباعبدالله(ع) اربعینی قرار می‌دهد که نه تنها قوت اسلام، در حقیقت یک رسانه بی‌همتا هم می‌شود، بسیار تلاش و هجمه می‌کنند تا نگذارند اربعین دیده شود لذا اگر مراسمی برگزار می‌شود از تفضل اباعبدالله(ع) است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه هنر هم می‌تواند مقدس شود برای اینکه خود را در خدمت اربعین حسینی قرار می‌دهد، بیان کرد: اربعین حسینی مأموریتی است که برای خواستنش بین دستگاه‌ها رقابت است؛ نگاه فرهنگی، ادبی و هنری به اربعین حسینی زیباست لذا هر چقدر خدمت کنیم در این مسیر به همان اندازه توفیق کسب کرده‌ایم؛ اباعبدالله الحسین(ع) برای همه است و همه می‌توانند در این مسیر قرار بگیرند.

در ادامه سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان در این مراسم اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان افتخار دارد میزبان سومین جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری ره‌آورد پیاده‌روی اربعین باشد که به پیشنهاد عقیدتی سیاسی فراجا برنامه‌ریزی شد و در این همایش از ۱۶۰ نفر خادمین نمونه پلیس که در مأموریت اربعین حضور داشتند با حضور خانواده شهدای مدافع امنیت تجلیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha