پدر شهید مسگریان، پیشکسوت قرآنی همدان به دیدار فرزند شهیدش شتافت
کد خبر: 4190233
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

پدر شهید مسگریان، پیشکسوت قرآنی همدان به دیدار فرزند شهیدش شتافت

مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: محمدعلی مسگریان، پدر شهید احمد مسگریان از پیشکسوتان قرآنی همدان و از افرادی که 70 سال جلسات قرانی فعال در همدان داشت، امروز 6 دی‌ماه به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

محمد علی مسگریان پدر شهید مسگریاناحمد قرائتی، مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: محمدعلی مسگریان، پدر شهید احمد مسگریان متولد 1304 امروز 6 دی‌ماه به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

وی افزود: این پدر شهید که از افراد برجسته قرآنی شهر همدان بوده و سال‌ها جلسات قرآن او محل اجتماع علاقمندان به قرآن کریم بود و هم چنین سال‌ها از کارگزاران حج و زیارت استان، از معتمدان بازار همدان و مسجد و امام جماعت مسجد ذوالریاستین بود امروز به دلیل کهولت سن و تحمل یک دوره بیماری به دیار حق شتافت.

قرائتی گفت: این پیشکسوت قرآنی برگزار کننده جلسات قرآنی در همدان از سال 1320 بود، مرحوم آیت‌الله آخوند ملا علی معصومی همدانی در مورد این پدر شهید و فعال قرآنی و مرحوم حاج رحیم مسکین جمله‌ای دارد که اگر من در عمر خود کاری هم نکرده باشم همین تربیت محمدعلی مسگریان و رحیم مسکین برایم کافی است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه 70 ساله قرآن و زیارت عاشورا توسط این پدر شهید یادآور شد: این جلسات به صورت سیار و خانگی عصرهای جمعه در همدان فعال بود، هم‌چنین یک کرسی قرآن در محل شاهزاده حسین همدان به صورت تخصصی برای قاریان قرآن توسط مرحوم مسگریان برگزار می‌شد که اخیرا به دلیل بیماری و کهولت تعطیل شده بود، اما جلسه قرآنی به صورت مستمر شب‌های جمعه و شنبه در منزل او برگزار می‌شد.

مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به مراسم خاکسپاری این پدر شهید ابراز کرد: مراسم تشییع حاج محمدعلی مسگریان فردا 7 دی‌ماه ساعت 9:30 صبح از خیابان شریعتی کوچه شهید نبوی به سمت امامزاده عبدالله و سپس در باغ بهشت همدان  برگزار می‌شود و مراسم فاتحه نیز جمعه 8 دی‌ماه ساعت 9:30 الی 11:30 در مسجد مهدیه همدان برپاست.

قرائتی بیان کرد: شهید احمد مسگریان از شهدای قرآنی همدان دوم شهریورماه 1340 در همدان متولد شد و 5 مهرماه سال  1360 در مأموریتی که در کوچه پروین خیابان پاستور به او سپرده شده توسط نارنجک به دست منافقان به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha