امسال ۳۶۵ نفر از قزوین به عمره مفرده اعزام می‌شوند
کد خبر: 4189997
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

امسال ۳۶۵ نفر از قزوین به عمره مفرده اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال ۷۰ هزار نفر از سراسر کشور به حج عمره مشرف می شوند و از استان قزوین چهار کاروان ۹۰ نفر که جمعاً  ۳۶۵ نفر هستند عزام خواهند شد.

حج عمره

به گزارش ایکنا از قزوین، دکتر بشیر سلیمی، مدیر کل حج وزیارت استان قزوین، شب گذشته به همراه مشاور نماینده ولی فقیه در امور استان‌های سازمان حج و زیارت کشور در دیدار با آیت‌الله اسلامی، امام جمعه شهرستان تاکستان و عباس کاظمی، معاون سیاسی وامنیتی استاندار قزوین، گفت: به برکت وجود مبارک اهل‌بیت(ع) جای جای سرزمین وحی ارزشمند است و باید از حضور زائران به درستی استفاده کرد تا پیام اسلام به سایر مردم جهان منتقل شود.

وی در ادامه اظهار کرد: ظرفیت عظیمی در حج وجود دارد که نباید از آن غفلت کرد و با برنامه‌ریزی مناسب این موقعیت برای همه زائران سرزمین وحی به خوبی  فراهم شود.

مدیر کل حج و زیارت استان قزوین بیان کرد: حج بهترین فرصت برای خودسازی است و باید برای زائران این فرصت را فراهم کنیم تا به درستی اعمال و مناسک‌شان را انجام دهند و با دست پر به وطن خود برگردند.

سلیمی همچنین به اعزام زائران سرزمین وحی به سفر معنوی حج عمره اشاره کرد و افزود: به لطف الهی و با کمک رهبری پس از حدود ۸ سال وقفه در عمره مفرده از پیش ثبت نام عمره از اولویت یک تا ۶۰۰ انجام می‌شود و تا نهم اسفند اعزام زائران صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال ۷۰ هزار نفر از سراسر کشور به حج عمره مشرف می شوند و ۲ خط هواپیمایی معراج و جمهوری اسلامی این سفر را پوشش داده و از استان قزوین چهار کاروان ۹۰ نفر که جمعاً  ۳۶۵ نفر هستند عزام خواهند شد.

سلیمی درخصوص خدمت‌رسانی در مراسم پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی از عمود ۴۰۰ تا ۵۵۰ خدمت شبانه‌روزی، امداد و راهنمایی داشتیم و یک تیم در قسمت شمالی کربلا مستقر بود و بخشی از مسئولیت استان‌های کرمان و خراسان رضوی هم بر عهده ما گذاشته شد.

وی در پایان اظهار کرد: در گرمای طاقت‌فرسای تابستان توانستیم ابتدا از ۴۰ نفر نیرو استفاده کنیم که سپس آن‌ها را به  ۱۱۰ نفر افزایش دادیم و به بیش از ۱۱۰ هزار نفر در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی خدمت‌رسانی شد.

انتهای پیام
captcha