همزیستی مسالمت‌آمیز مذهبی ویژگی اصلی مردم کردستان است
کد خبر: 4187528
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

همزیستی مسالمت‌آمیز مذهبی ویژگی اصلی مردم کردستان است

معاون راهبران نوجوان بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه همزیستی مسالمت‌آمیز مذهبی یکی از ویژگی‌های مثبت استان کردستان است، گفت: بنیاد بهشت کردستان می‌تواند تجربه‌های عالی در این زمینه را برای سراسر کشور به اشتراک بگذارد.

ماندانا جلالی، معاون راهبران نوجوان بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، ماندانا جلالی، معاون راهبران نوجوان بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی در اجلاسیه استانی مدیران تشکل‌های فعال تعلیم و تربیت ویژه گروه‌های تربیتی استان که امروز، ۲۱ آذر در مجتمع نور استان برگزار شد، گفت: مهم‌ترین مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی جهاد تبیین است، نوجوانان در این عرصه بازوان توانمند سازمان هستند.

وی افزود: بخشی از نوجوانان به صورت مستقیم و بخشی بسیار بزرگ‌تری در قالب تشکل‌ها و جمع‌های مؤمنانه‌ای که از آن‌ها با عنوان تشکل‌های تربیت اسلامی نوجوان یاد می‌کنیم، با بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات همکاری دارند.

معاون راهبران نوجوان بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: بنیاد ملی نوجوان یک بازوی کمکی بسیار جدی تحت عنوان بنیاد بهشت برای فعال‌سازی قشر نوجوان دارد که این بنیاد برای هم‌افزایی شبکه تربیت اسلامی دختران است.

وی هدف اصلی تشکل‌های تعلیم و تربیت را مسئولیت انسان‌های بزرگ از خود نوجوانان در جهت ایجاد کنشگری در جامعه و ایفای نقش‌های اساسی برای نسل آینده کشورو جهان اسلام ذکر کرد و افزود: تشکل‌ها و این گردهمایی‌ها آثار و برکات بسیاری را تاکنون داشته است.

جلالی با بیان اینکه  بنیاد ملی نوجوانان و بنیاد بهشت اهل ابلاغ‌دهی و دریافت گزارش از فعالان این عرصه نیست، اظهار کرد: کمک می‌کنیم که فضای کنشگری دختران نوجوان جدی‌تر دیده شود.

وی افزود:  بنیاد بهشت به معرفی الگوهای درست و موفق دختران و بانوانی که در پرتو حیا و عفاف به موفقیت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف از جمله تربیت نوجوانان دست پیدا کرده‌اند، می‌پردازد.

معاون راهبران نوجوان بنیاد ملی نوجوانان با اشاره به اینکه همزیستی مسالمت‌آمیز مذهبی یکی از ویژگی‌های مثبت استان کردستان است، گفت: بنیاد بهشت کردستان می‌تواند تجربه‌های عالی در این زمینه را برای سراسر کشور به اشتراک بگذارد  و این تجربه‌ها بسته‌بندی‌های خوبی برای استفاده دوستان ما در خارج از مرزها شود.

وی افزود: استان کردستان دارای تجربه‌ها و ایده‌های عالی بوده که امیدواریم این تجربه‌ها و ایده‌ها به بهترین شکل ممکن تبدیل به بستری برای استفاده سایرین شود و ما در ستاد این ایده‌ها را از طریق گفتمان بهشت ضریب می‌دهیم.

جلالی از تشکیل گروه گفتمان بهشت در بستر شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در گفتمان بهشت نزدیک به هزار و 300 نفر از مدیران تشکل‌های فعال تعلیم و تربیت کشور در آن عضو هستند

وی با اشاره به برگزاری جشنواره « 1402 روایت» در چند روز آینده یادآور شد: قرار است در این برنامه به روایت پیشرفت‌ها، امید و حقیقت در سطح ملی و استان بپردازیم و واقعیت‌ها را به نوجوانان یاد بدهیم.

انتهای پیام
captcha