فعالیت ۲۸ هزار گروه جهادی مسجدمحور در کشور
کد خبر: 4186496
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
سردار زهرایی خبر داد:

فعالیت ۲۸ هزار گروه جهادی مسجدمحور در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به ۵۱ هزار گروه جهادی فعال و شناسه‌دار در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و عمرانی مشغول به فعالیت در کشور، گفت: از این تعداد ۲۸ هزار گروه جهادی پایگاه و مسجدمحور هستند.

سردار محمد زهرایی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز، ۱۶ آذرماه در هفتمین همایش بزرگ هجرت دانشجویی که با هدف تجلیل از دانشجویان جهادگر برتر چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد، با اشاره به آبرسانی به سه هزار روستای کشور با همت بسیج سازندگی، اظهار کرد: براساس تفاهم با دولت، آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور در دستور کار قرار دارد که از ۹۶٠٠ روستای شناسایی شده، تاکنون به سه هزار روستا آبرسانی انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح آبخیزداری و جالیز که از دیگر برنامه‌های مهم سازمان بسیج سازندگی در کشور است، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در مدت چهار سال، ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری شامل ۱۰ هزار قنات و ۱۰ استخر ذخیره آب باید به سرانجام برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه از اجرای طرح ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن مددجویی روستایی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: این طرح برای ایجاد سرپناه مناسب برای روستاییان نیازمند است که تاکنون عملیات اجرایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کشور به پایان رسیده است.

وی با ابراز امیدواری از بهره‌برداری تعداد بیشتری از مسکن‌ها برای روستاییان تا پایان سال جاری، اضافه کرد: پرداخت ۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف در سال در قالب ۵۸ هزار فقره به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

سردا زهرایی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۲۰ هزار فقره پرونده نیز برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در نوبت قرار دارند، افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات، برای ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: بر اساس رصد و پیگیری‌های انجام شده، بیش از ۸۰ درصد از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی که تسهیلات مورد نیاز را نیز دریافت کرده‌اند، محقق شده است.

وی با اشاره به ۵۱ هزار گروه جهادی فعال و شناسه‌دار در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و عمرانی مشغول به فعالیت در کشور، ادامه داد: از این تعداد ۲۸ هزار گروه جهادی پایگاه و مسجدمحور هستند و از ۲۳ هزار گروه جهادی دیگر، برخی از آن‌ها در یک جغرافیا ماندگار و مابقی در طول سال به نقاط دیگر حرکت می‌کنند.

زهرایی با اشاره به اینکه یک‌هزار گروه جهادی ویژه در کشور فعال است، بیان کرد: ۱۱ هزار گروه جهادی تخصصی نیز در کشور فعال است که این گروه‌ها هجرت و اردوکشی می‌کنند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای جهادی و ۵۰۰ قرارگاه منطقه‌ای بسیج سازندگی در کشور راه‌اندازی شده به این معنی که در هر شهرستان قرارگاه منطقه‌ای جهادی فعال است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در پایان از برگزاری سه رزمایش همزمان در روز بسیج سازندگی خبر داد و گفت: در روز دیدار با مقام معظم رهبری در هفته بسیج، ۲۳۷ هزار جهادگر در قالب ۲۳ هزار گروه جهادی حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha