۱۰۶۴ مددجوی کمیته‌ امداد خراسان‌جنوبی از بیمه اجتماعی بهره‌مند شدند
کد خبر: 4185945
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

۱۰۶۴ مددجوی کمیته‌ امداد خراسان‌جنوبی از بیمه اجتماعی بهره‌مند شدند

معاون حمايت و سلامت كميته امداد امام خمينی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: امسال یک هزار و ۶۴ مددجوی تحت حمایت از خدمت بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند.

سیدرضا حسینی، معاون حمايت و سلامت كميته امداد امام خميني (ره) خراسان جنوبيبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، سیدرضا حسینی، معاون حمايت و سلامت كميته امداد امام خمينی‌(ره) خراسان‌جنوبی گفت: یکی از خدمات کمیته امداد ایجاد بستر توانمندسازی نیازمندان برای فراهم آوردن زندگی شایسته و توأم با کرامت است.

وی ادامه داد: این رویکرد در قالب برنامه‌های مختلف اجرا می‌شود تا مددجو بتواند جایگاه خود را در جامعه پیدا کند و با اتکاء به توانایی‌های خویش، زندگی مناسبی در سنین بالاتر داشته باشد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌‌جنوبی اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها واریز حق بیمه برای مددجویان واجد شرایط به‌منظور بهره‌مندی این عزیزان از خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی است که در این خصوص امسال تعداد یک هزار و ۶۴ مددجوی تحت حمایت از خدمت بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند که از این تعداد ۸۴۳ نفر در قالب زنان سرپرست خانوار شهری و ۲۲۱ نفر در قالب مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی هستند.

حسینی اظهار کرد: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پس از رسيدن به سن ۵۵ سالگی در زنان و سن ۶۰ سالگی در آقایان و با پرداخت حداقل ۱۰ سال پرداخت حق بيمه می‌توانند از خدمات بازنشستگی،  از کار افتادگی، مستمری‌بگیری و ساير مزايا نيز بهره‌مند شوند که در همین راستا از ابتدای سال برای ۲۸ نفر از بیمه‌شدگان، مستمری از سازمان تأمین اجتماعی برقرار شده است.  

وی با بیان اينكه برای پرداخت حق بیمه‌ اجتماعی زنان سرپرست خانوار از ابتدای سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۹ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: هدف از اجرای برنامه بیمه‌های اجتماعی، اجرای صحيح قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر سرمایه‌گذاری در جهت توانمندسازی مددجويان تحت پوشش و تأمين پشتوانه اقتصادی برای این خانواده‌ها که منتج به خروج پایدار از تحت حمايت امداد میشود، خواهد بود.

معاون حمايت و سلامت كميته امداد امام خمينی‌(ره) خراسان‌جنوبی گفت: باید تلاش کنیم با اقدامات مختلف این چنین زیرساخت‌های جریان تولید فقر را از بین ببریم و بستر زندگی شرافتمندانه را برای مددجویان فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha