تربیت ۵۰۰ حافظ قرآن در مکتب امام زمان(عج) همدان
کد خبر: 4183900
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶

تربیت ۵۰۰ حافظ قرآن در مکتب امام زمان(عج) همدان

مسئول اجرایی مکتب قرآنی امام زمان(عج) همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ قرآن‌آموز در جلسات این مکتب موفق به حفظ قرآن در جزءهای مختلف شده‌اند.

حجت‌الله کریم پور، مسئول اجرایی مکتب قرآنی امام زمان(عج) همدانحجت‌الله کریم‌پور، مسئول اجرایی مکتب قرآنی امام زمان(عج) همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری این مکتب قرآنی تاکنون ۵۰۰ نفر از پویندگان مکتب امام زمان(عج) موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند. این مکتب در برنامه سالیانه خود تربیت ۵۰۰ حافظ در جزءهای مختلف را قرار داده است.

وی با بیان اینکه این مکتب قرآنی همه ساله در فصل تابستان اقدام به برگزاری مسابقات قرآن می‌کند، یادآور شد: افرادی که به نمره حد نصاب دست می‌یابند جز نفرات برتر شناخته می‌شوند. جلسات مکتب امام زمان(عج) تربیت محور هستند و برای اینکه حالت رقابتی و حسادتی بین پویندگان رخ ندهد نفرات اول، دوم و سوم را حذف شده‌اند و حد نصاب برای آنها قرار می‌دهیم. به عنوان نمونه ۱۰ یا ۱۵ نفر اول را به عنوان نفرات برتر اعلام می‌کنیم.

کریم‌پور با بیان اینکه در حال حاضر این مکتب ۳۲۰۰ نفر عضو دارد، افزود: هر ساله بیش از ۳۰۰ نفر به اعضای این مکتب اضافه می‌شود، از ابتدای سال جاری تاکنون تقریبا ۱۵۰ نفر به پویندگان این مکتب اضافه شده است. مکتب امام زمان(عج) ۱۷۷ جلسه در نقاط مختلف شهر برگزار می‌کند که ۲۵۵ مربی که اغلب حافظ و مربی قرآن هستند، این جلسات را اداره می‌کنند.

مدیر عامل مکتب امام زمان(عج) همدان گفت: این مکتب در رشته‌های آموزش احکام و نماز، روخوانی و روانخوانی قرآن، تجوید، تدبر در قرآن، قصه گویی قرآنی و آشنایی با سیره ائمه اطهار برای کودکان از رده سنی ۵ سال تا ۱۷ سال برنامه دارد.

انتهای پیام
captcha