حافظان در تبدیل مفاهیم عالی قرآن به ارزش‌های اجتماعی نقش‌‌آفرین هستند
کد خبر: 4179428
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری:

حافظان در تبدیل مفاهیم عالی قرآن به ارزش‌های اجتماعی نقش‌‌آفرین هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری گفت: زمانی که ارزش‌های قرآنی پیوسته در اجتماع تکرار شود به فرهنگ تبدیل می‌شود و حافظان قرآن در عرصه تبدیل مفاهیم عالی قرآنی به ارزش‌های اجتماعی و عمل صالح اجتماعی نقش‌آفرین هستند.

مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ١١ آبان‌ماه در همایش آموزشی «حافظان نور» ویژه حافظان قرآن استان که در دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان و با حضور محمدمهدی بحرالعلوم، حافظ بین‌المللی و مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم برگزار شد با گرامیداشت همت و مجاهدت مردم مظلوم فلسطین و مجاهدان جبهه مقاومت اظهار کرد: آنان این روزها مصداق قطعی و بارز استقامت در مسیر پیمودن مسیر به سمت قله توحید هستند که امام راحل(ره) هم فرمودند ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الاّ الله» را بر قلل رفیع کرامت و‏‎ ‎‏بزرگواری به اهتزاز درآوریم، لذا امروز جبهه مقاومت همگی در سردادن توحید یک‌ ندا هستند.

وی با ذکر اینکه بیان توحیدی در حیات اجتماعی مبارزان مظلوم فلسطین ساری و جاری است، ادامه داد: آنچه که از تصاویر صحنه‌های مقاومت در غزه مشاهده می‌کنیم برخاسته از نگاه توحیدی آنهاست که به لطف خدا با حرکت امام خمینی(ره) آغاز شد و جریان دارد. 

طاهری با استناد به مضامین سوره مبارکه عصر بیان کرد: خداوند متعال در این سوره با یک سوگند خبری را مبنی بر خسران به همه انسان‌ها می‌دهد مگر آنکه استثناء آیه سوم کمکی به آنان کند. قرآن می‌فرماید آنانی که سرمایه ایمانی خود را به عمل صالح تبدیل کنند از این خسران در امان هستند.

وی افزود: اهل حق بودن تأکید دیگر این سوره است که روز گذشته نیز تأکید مقام معظم رهبری بود و ایشان قائلند که جبهه امروز، جبهه ایران یا اسرائیل یا جای دیگر نیست بلکه جبهه مبارزه حق علیه باطل است؛ توصیه به صبر و استقامت و حلم در رسیدن به قله ارزش‌ها نیز قاعدتاً عامل اساسی پیروزی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با ابراز خرسندی از شکل‌گیری جریان حفظ قرآن کریم در استان توضیح داد: امید و تلاش داریم که این جریان گسترش یابد و گام بعدی این است که مباحث قرآنی به ارزش‌های اجتماعی تبدیل شود تا همگان نسبت به این ارزش‌های برخاسته از قرآن اهتمام ورزند. 

طاهری در پایان گفت: زمانی که ارزش‌های قرآنی در اجتماع پیوسته تکرار شوند به فرهنگ تبدیل می‌شوند و حافظان قرآن در عرصه تبدیل مفاهیم عالی قرآنی به ارزش‌های اجتماعی و عمل صالح اجتماعی نقش‌آفرین هستند.

انتهای پیام
captcha