مجاهدان مقاومت، جغرافیای اسلام را به جهنمی برای استکبار تبدیل می‌کنند
کد خبر: 4178109
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

مجاهدان مقاومت، جغرافیای اسلام را به جهنمی برای استکبار تبدیل می‌کنند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مجاهدان مقاومت در حرکت هوشمند ضربه‌های اساسی را در جغرافیای پهناور مقاومت به دشمن زد گفت: این ضربات به قدری کارساز خواهد بود که جغرافیای اسلامی را به جهنمی برای استکبار تبدیل می‌کند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، پنجم آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: از دست دادن نعمت‌ها، گرفتار شدن در دست دشمن، از دست دادن سلامتی، ناتوانی در برابر گرفتاری‌ها، ترس از فقر و... از جمله نگرانی‌های انسان است.

وی گناه و معصیت را بالاترین گرفتاری انسان دانست و افزود: گناه بسیار، دل را فاسد کرده و انسان را در یک تاریکی فرو می‌برد که راه بیرون آمدن از آن وجود ندارد. در نگاه توحیدی و الهی راه حل آرامش در گرفتاری‌ها این است که بدانیم کفالت ما به دست خداوند است و اگر تکیه‌گاه انسان قدرت مطلق الهی باشد دلهره و ترس ندارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه زمانی که انسان به خداوند توکل کند دیگر دلهره و ترس معنا ندارد، ادامه داد: گاهی نگرانی انسان از تاریکی‌های گذشته است و زمانی که گناهان و تاریکی‌های گذشته خود را می‌بیند، پشیمان است و می‌ترسد. در نگاه توحیدی برای این دلهره نیز راهکار است و اگر انسان از زندگی گذشته خود واقعاً پشیمان شود خداوند نیز بخشنده است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان در خطبه دوم با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی، نخستین شهید محراب و همچنین تسلیت شهید فهمیده، اظهار کرد: شهید فهمیده با شهادت خود باب جدیدی به روی رزمندگان گشود و تبدیل به یک الگو شد و نشان داد که با سن کم نیز می‌توان از اسلام دفاع کرد.

وی با اشاره به روز پدافند غیرعامل، افزود: پدافند غیرعامل به معنای دفاع بدون تجهیزات غیرنظامی است. در صحنه‌های مختلف کشور باید همیشه آماده دفاع باشیم زیرا جنگ‌ها همیشه نظامی نیستند. در دوران ما جنگ‌های متعددی وجود دارد که اگر دفاع به موقع انجام نشود می‌تواند کشوری را به سقوط برساند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش پایان تحریم‌ ظالمانه موشکی علیه ایران و شکست آمریکا در این عرصه را یکی از سندهای حقانیت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: آنچه امروز در جغرافیای کوچک و پرحادثه نوار غزه شاهد هستیم در تاریخ ثبت می‌شود. آنچه در غزه می‌گذرد یک سکه دو رو است که یک روی آن کاملاً مثبت، انسان‌ساز و امیدآفرین است و در روی دیگر سکه پستی، ددمنشی، ظلم و ستم را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه نویسندگان، خطبا، هنرمندان و دوربین‌ها باید این دو روی سکه را به خوبی تبیین کنند تا در تاریخ ثبت شود، افزود: روی شگفت‌انگیز سکه مردم شجاع و مجاهد فلسطین هستند که توانستند آخرین میخ‌ها را بر تابوت جهان تک قطبی بکوبند و ثابت کنند که جهان تک قطبی به اتمام رسیده و امروز شاهد جهان چند قطبی هستیم که بخش قابل توجهی از آن در نظم جدید جهانی مبتنی بر نگاه مقاومت است که در آن صدها هزار جوان مجاهد، همدل و همراه در امت اسلامی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا با ظلم و جنایت در دنیای امروز مبارزه کنند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: مردم شجاع فلسطین امروز هیمنه غرب را در هم شکستند و نشان دادند که قدرت ارتش اسرائیل که مدعی قدرتمندترین ارتش منطقه بود، پوشالی است. آمد و رفت سراسیمه سران آمریکا، فرانسه و انگلستان به سرزمین‌های اشغالی نشان‌دهنده شکست بزرگ اسرائیل در عرصه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی است.

وی با بیان اینکه بغض ۷۰ ساله مظلومیت تبدیل به طوفانی ویرانگر علیه دشمن شد و پایگاه‌های خیانت و افراط را در هم کوبید، گفت: فرمانده عملیات و میدان‌داری آمریکایی‌ها نیز کاری از پیش نبرد؛ اسرائیل تنها مجری است و میدان‌دار اصلی آمریکا است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان افزود: مظلومیت فلسطین امروز به مسئله مهم و اصلی نه تنها در دنیای اسلام بلکه در بین مردم آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است. آنها سعی می‌کردند مسئله فلسطین را از جهان محو کنند اما حرکت بزرگ مجاهدان فلسطین این نقشه را بر هم زد.

وی نسل کشی، قتل‌عام، کودک‌کشی، به خاک و خون کشیدن مادران فلسطینی، قتل خانواده‌ها و... را روی دیگر اتفاقات فلسطین دانست و با بیان اینکه مجامع حقوق بشر در این امتحان سخت مردود شدند، ادامه داد: سکوت مرگبار مجامع دفاع از حقوق بشر این تصور را ایجاد می‌کند که آنها می‌خواند زمان را به اسرائیل بدهند تا به قتل و آدم‌کشی خود ادامه دهند تا شاید بتواند شکست خود را جبران کند لذا با هر پیشنهاد آتش‌بس مخالف می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه مجامع بین‌اللملی نه تنها جنایات اسرائیل را محکوم نمی‌کنند بلکه نیروهای مقاومت را به خویشتن‌داری توصیه می‌کنند، اظهار کرد: این دوگانگی کاملاً مشهود است و امروز زیرساخت‌های ابتدایی مردم مظلوم فلسطین با بمب‌های پرقدرت غرب و آمریکا بمباران می‌شوند.

امام جمعه کرمان در پایان گفت: دنیا بداند که مجاهدان مقاومت در حرکت هوشمند ضربه‌های اساسی را در جغرافیای پهناور مقاومت به دشمن و در رأس آن آمریکا خواهند زد و این ضربات به قدری کارساز و پی‌درپی خواهد بود که منطقه و جغرافیای اسلام را به جهنمی برای استکبار تبدیل می‌کند و شاهد خروج آمریکایی‌ها از منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha