مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان معرفی شد
کد خبر: 4176837
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان معرفی شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز، 29 مهرماه در شبستان حرم فاطمه اُخری(س) رشت برگزار و حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی به عنوان مدیرکل اوقاف گیلان معرفی شد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز، 29 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران استانی در شبستان حرم فاطمه اُخری(س) رشت برگزار و حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی به عنوان مدیرکل اوقاف گیلان معرفی و از زحمات 6 ساله حجت‌الاسلام علیزاده هم قدردانی شد.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با اشاره به جنایات رژیم صهیونست‌ها در غزه اظهار کرد: این جنایات نشان‌دهنده زبونی و استیصال دشمنان بوده و پایانی بر تاریخ شوم حیات دنیایی آنهاست.

وی با بیان اینکه اسرائیل با این جنایات ماهیت پلید خود را آشکار کرد، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اسرائیل 25 سال آینده خود را نمی‌بیند و آنها با اقدامات‌شان این زمان را تسریع می‌کنند، آنها پایبند به هیچ اصول اسلامی و انسانی نیستند.

نوری‌زاده با بیان اینکه نیروی انسانی مؤمن و متعهد مهمترین سرمایه انسانی هر دستگاهی است، گفت: حکمرانی و مسئولیت در نظام مقدس اسلامی چیزی جز بار امانت نیست. 215 هزار موقوفه و یک‌ونیم میلیون رقبه امانت بزرگی است که مدیریت و نظارت آنها بر عهده مجموعه اوقاف است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف چشمه همیشه جاری است که ریشه در باورها و اعتقادات دارد، تصریح کرد: تاکنون بیش از 830 نیت برای وقفنامه‌ها احصاء شده شامل وقف به نیت اقشار کم درآمد، مبلغین، اساتید دانشگاه و غیره داریم.

وی با بیان اینکه وقف پایگاه عمیق عقیدتی و دینی بوده که امانت الهی در دست مجموعه اوقاف است، گفت: اوقاف سه وظیفه مهم شامل مدیریت منابع مالی موقوفات، مدیریت کارآمد منابع مالی، طرح و برنامه‌ریزی را برعهده دارد که باید بر مبنای توجه به طرح آمایش سرزمینی، نیازهای منطقه و مطابقت با نیات واقفین باشد.

نوری‌زاده با بیان اینکه اعتماد ملی بزرگترین سرمایه اوقاف است که باید پاس داشته شود، گفت: اوقاف به عنوان پایگاه مردمی و دینی می‌تواند در راستای اجرای نیات واقفین در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل سابق اوقاف گیلان هم در این مراسم با ارائه گزارش عملکرد اظهار کرد: در این 6 سال بیش از 150 وقف جدید در استان به ثبت رسید؛ یکی از وظایف ذاتی اوقاف حوزه قرآن است لذا برگزاری 411 محفل قرآنی، یک‌هزار و 577 جلسه تفسیر قرآن، 899 آیین ترتیل خوانی، تربیت 204 مدرس و مربی قرآن، تربیت 23 هزار و 928 حافظ قرآن از جمله اقدامات قرآنی در این مدت است.

گفتنی است، در پایان با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه گیلان معرفی شد. تدینی پیش از این مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان‌های سمنان، کرمان و سیستان و بلوچستان را برعهده داشته است. 

مدیرکل جدید اوقاف گیلان معرفی شدمدیرکل جدید اوقاف گیلان معرفی شد

انتهای پیام
captcha