انقلاب اسلامی ایران در راستای قیام عاشورا بود
کد خبر: 4172850
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
رزمنده جنگ تحمیلی عنوان کرد:

انقلاب اسلامی ایران در راستای قیام عاشورا بود

اسفندیار هوشیار انقلاب اسلامی ایران را در راستای قیام عاشورا توصیف کرد و افزود: دفاع مقدس نیز نمادی از این قیام می‌باشد.

نشست تخصصی جهاد تبیین در جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی استان اردبیل، اسفندیار هوشیار، از رزمندگان جنگ تحمیلی 10 مهرماه در نشست تخصصی جهاد تبیین در جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: در بدترین شرایط کشور جنگ بر مردم و نظام تحمیل شد و حمایت لجستیکی و انسانی از صدام فرمول اساسی جنگ از سوی دولت‌های غربی و کشورهای منطقه بود.

وی اعلام کرد: از ۳۷ کشور دنیا اسیر جنگی داشتیم و برنامه غرب در جنگ عراق با ایران پیروزی صدام بود و زمینه‌سازی لازم را پیش از جنگ با ایران کرده بودند.

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: طبق برآورد دشمن تصرف خرمشهر توسط نیروهای ما غیرممکن به نظر می‌رسید، اما رزمندگان در عرض یک و نیم روز خرمشهر را از دست نیروهای عراقی گرفتند و تصرف و آزاد کردند.

هوشیار با اذعان بر اینکه توان جنگی ایران اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی بر دشمنان ثابت شده است، اظهار کرد: دشمن دیگر در قبال مردم ایران جنگ نظامی را مطرح نمی کند و جنگ نرم را پیشه کرده است.

رزمنده جنگ تحمیلی با بیان اینکه یکی از اهداف جمهوری اسلامی دفاع از حقوق بین الملل است، تصریح کرد: در آشوب‌های اخیر کشور دخالت برخی کشورها در تهییج و تحریک مردم مشهود بود.

وی با اشاره به یاد و خاطره شهیدان باکری و کاظمی گفت: هر دو شهید بزرگوار در اعمال و رفتارشان توصیه به برقراری عدالت و اخلاق می‌کردند.

هوشیار افزود: اخلاق و نوع برخورد با جوانان کشور دارای اهمیت است و پاسداشت ارزش های شهداء وظیفه همگانی می‌باشد.

دوران دفاع مقدس دوران افتخار کشور است

حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی واحد اردبیل نیز در این نشست با بیان اینکه شاکریم که از خانواده‌های شهداء و ایثارگران بهره‌مند هستیم، بیان کرد: دوران دفاع مقدس برای ما دوران افتخار است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس در مقابل جنگ تحمیلی ظهور و بروز پیدا کرد و با توسل به عرفان و اخلاق و ارزش‌های دوران دفاع مقدس پیروز این جنگ تحمیلی شدیم.

سرپرست جهاددانشگاهی اردبیل لزوم حفظ و بازتولید ارزش‌های دوران دفاع مقدس را یادآور شد و اضافه کرد: همچنین در دوران دفاع مقدس هستیم و این بار در مقابله با جنگ نرم و فرهنگی در میدان می‌باشیم.

رسولی تأکید کرد: در یک دوره تهاجمی دیگر و در جهت صیانت از ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدسی را داریم تا این انقلاب را به دست صاحب اصلی‌اش برسانیم.

انتهای پیام
captcha