وجود موقوفات متعدد در مازندران نشانه تدین است
کد خبر: 4171744
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

وجود موقوفات متعدد در مازندران نشانه تدین است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وجود موقوفات زیاد در مازندران نشانه تدین و انسانیت بالای مردم است و حفظ آن کار بزرگی بوده که در کنار آن تبلیغ و تشویق ضرورت دارد.

آیت الله  محمد باقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در دیدار با اعضای ستاد هفته وقف مازندران از وقف به‌عنوان کاری مبارک در جهت حفظ سرمایه‌های آخرتی مردم یاد کرد و با اشاره به تاکید پیامبر اکرم (ص) گفت: مال مازاد را باید انفاق کرد، اما حرف و کلام مازاد را باید نگه داشت.

وی با بیان اینکه وقف یکی از مصادیق بارز مدیریت مازاد است، ضمن تایید وقف‌هایی مطابق نیاز روز همچون وقف در حوزه انرژی هسته‌ای، افزود: وقف مشکلات و مسائلی دارد که باید به‌صورت میدانی استحصا شده و با صلح و رضایت طرفین برطرف شود.

محمدی‌لائینی خواستار رفتار مدیران حوزه وقف طبق اختیارات موجود و دعوت به آرامش شد و درباره گلایه خادمین مساجد مبنی بر توقف پرداخت حق بیمه آن‌ها افزود: این بحث یک مسئله کشوری است و نیاز به تصمیم مسئولان مرکزی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه وجود موقوفات زیاد در مازندران نشانه تدین و انسانیت بالای مردم است و حفظ آن کار بزرگی بوده که در کنار آن تبلیغ و تشویق ضرورت دارد. خاطرنشان کرد: در حوزه وقف توجه به مصالح و عدم در نظر گرفتن ملاحظات، رفتار با تدبیر اجتماعی و زبان دیپلماسی ضرورت دارد.

انتهای پیام
captcha