تحصیل ۱۰ هزار طلبه اهل‌سنت در مدارس علمیه کشور
کد خبر: 4171646
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹

تحصیل ۱۰ هزار طلبه اهل‌سنت در مدارس علمیه کشور

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشورگفت: حدود ۱۰ هزار طلبه اهل‌سنت مرد و زن در بیش از ۴۰۰ مدرسه علمیه اهل‌سنت کشور زیر نظر دو هزار استاد مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور امروز، ۵ مهرماه در نشست با مدیران حوزه‌های علمیه اهل‌سنت گلستان که در سالن اجتماعات جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار شد، گفت: وحدت حول محور رسول الله، ایجاد نهضت علمی فراگیر، روشنگری درباره استعمار و استکبار، جهاد تبیین، اهتمام به قضیه فلسطین، جلوگیری از ترویج بدبینی در جامعه و از جمله رسالت‌های مدیران و مدرسان حوزه‌های علمیه است.

وی ادامه داد: حفظ وحدت علاوه بر اینکه یک توصیه و تاکید دینی و اخلاقی است امری ضروری و عقلی است و هرگونه اختلاف و دودستگی و چند دستگی بین اقوام و مذاهب گوناگون کشور به نفع دشمن است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور تصریح کرد: آنچه که تحت عنوان اختلاف بین شیعه و سنی مطرح و به آن پرداخته می‌شود توطئه دشمن است و آنقدر تکرار شده که در واکنش به آن بحث وحدت شیعه و سنی مطرح می‌شود حال آنکه هیچگونه اختلافی در جامعه ما بین شیعه و سنی نیست.

حجت‌الاسلام لطفیان اظهار کرد: باید بدانیم که همه در قبال حفظ و وحدت و یکپارچگی کشور و جامعه در مقابل بیگانگان مسئولیم و هم مردم و هم بزرگان دین و بزرگان قبایل و مسئولان همگی به وظیفه خود در قبال حفظ وحدت و یکپارچگی و مقابله با اختلافات عمل کنند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور افزود: علمای اهل‌سنت در استان گلستان بهترین همراهی را با انقلاب اسلامی داشته‌اند و همیشه همراه و پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و هستند.

وی گفت: حدود ۱۰ هزار طلبه اهل‌سنت مرد و زن در بیش از ۴۰۰ مدرسه علمیه اهل‌سنت کشور زیر نظر دو هزار استاد مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha