درخواست اعتبارات جدید و نگاه ویژه مدیران به موضوع مهدویت
کد خبر: 4170939
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

درخواست اعتبارات جدید و نگاه ویژه مدیران به موضوع مهدویت

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متأسفانه برخی از مدیران آن‌چنان که به جلسات مختلف توجه دارند، نسبت به حضور در جلسات بنیاد مهدویت سهل‌انگاری می‌کنند که لازم است در این امر بازنگری شود، چراکه تا زمانی که صاحبان اندیشه و مسئولان یک کشور به امری دقت و توجه نکنند، چگونه از مردم انتظار این تمرکز و توجه را داریم؟

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیرعامل بنیاد مهدویت خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص تأسیس بنیاد مهدویت به بهانه آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: بنیاد مهدویت در سال ۷۹ و مرکز تخصصی امامت و مهدویت نیز در سال ۸۰ تأسیس شد و از همان زمان به محتواسازی برای نسل‌های مختلف پرداخت.

وی هدف از تشکیل بنیاد را اشاعه فرهنگ اسلام معرفی کرد و افزود: شناساندن فرهنگ مهدویت و آشنا کردن جامعه به‌ویژه نسل نو به نقش امام زمان(عج) و ترویج و معرفی بیشتر امام زمان(عج)، از دیگر اهداف تشکیل بنیاد است که با کمک جوانان به آن جامه عمل می‌پوشاند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره به آموزش‌های کوتاه مدت بنیاد گفت: روحانیون و طلاب، فرهنگیان، دانشجویان، نیروهای نظامی و انتظامی از جمله کسانی هستند که در اولویت آموزش قرار می‌گیرند و هدف برگزاری آموزش‌های کوتاه مدت آشنایی با مباحث اساسی و ترویج فرهنگ مهدویت است.

کمیلی با بیان اینکه تقویت‌ باورهای مردم و پاسخ‌گویی به شبهات و سؤالات مهدویت از دیگر اهداف این آموزش‌ها است، تصریح کرد: مرکز تخصصی مهدویت، ۱۶ هزار کارشناس تبلیغ را در داخل کشور به اردوها و مراکز فرهنگی و ۵۰ نفر را به خارج از کشور اعزام کرده است تا با محتواسازی مهدوی به ترویج این معارف و تبلیغ بپردازند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۴۴۲ نفر در این استان در سطح سه و چهار مرکز تخصصی مهدویت فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: در خراسان‌جنوبی ۱۹ برنامه را در بنیاد مهدویت در دست اقدام و اجرا داریم که دیوارنویسی با موضوع مهدویت و تجهیز کتابخانه‌ها به کتب مهدوی و برگزاری مسابقات و اعزام مبلغ به روستاهای عشایری و تلفیقی از جمله این برنامه‌هاست.

کمیلی با اشاره به اینکه آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی معارف مهدویت برای ادارات را نیز داریم، اظهار کرد: متأسفانه برخی از مدیران آن‌چنان که به جلسات مختلف توجه دارند، نسبت به حضور در جلسات بنیاد مهدویت سهل‌انگاری می‌کنند که لازم است در این امر بازنگری شود، چراکه تا زمانی که صاحبان اندیشه و مسئولان یک کشور به امری دقت و توجه نکنند، چگونه از مردم انتظار این تمرکز و توجه را داریم؟

وی یادآور شد: درخواست داریم از محل اعتبارات فرهنگی استان خراسان‌جنوبی برای ترویج مهدویت توجهی صورت گیرد تا بیشتر به محتواسازی و ارائه برنامه‌ها از مهدکودک‌ها و مدارس تا ادارات و نهادها و سطح جامعه بپردازیم.

انتهای پیام
captcha