نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران برگزار شد
کد خبر: 4170771
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و اعضای این شورا، یکم مهرماه در ساری برگزار شد.

ارسالی / نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و اعضای این شورا، یکم مهرماه در ساری برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این نشست با تسلیت شهادت امام یازدهم و تبریک آغاز امامت و ولایت فرزندبزرگشان امام مهدی (عج)، گفت: در شرایط نامساعد امروز باید از سربازان حضرت ولی عصر(عج) باشیم‌.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، افزود: مردم از ۹۹ درصد گنجینه‌های ایثار و معنویت در دوران دفاع مقدس مطلع نیستند، این‌ گنجینه‌های ایثار هنوز در سینه آزادگان و جانبازان پنهان هستند. 

آیت‌الله محمدی تصریح کرد: ترویج و آشکار شدن گنجینه‌های ایثار و معنویت آزادگان و جانبازان ضرورت دارد؛ بسیاری از آثار و خاطرات برای مرکز نشر آثار هم مغفول و مجهول است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از مرکز و تهران در برخی از نشست‌های شورای فرهنگ عمومی شد و خاطرنشان کرد: زمانی که مسئولان طراز اول برخی از نهادهای عضو در این نشست‌ها حضور پیدا نمی‌کنند، موجب گلایه‌مندی‌ما را فراهم می‌کند، این حرکت نشانگر این است که فرهنگ توسط ایشان دست کم گرفته می‌شود.

وی با اشاره به موازی‌کاری‌ها در بحث حل مسائل فرهنگی در بین نهادهای استان، اظهار کرد: این اقدام در حالی است که مثلاً استانداری بودجه دارد، اما شورای فرهنگ عمومی بدون بودجه است، اگر قرار بر این باشد که شورای فرهنگ عمومی استان حرف نخست را بزند و قرارگاه‌های فرهنگی دیگر در طول این شورا باشند، باید جایگاهشان را به آن‌ها فهماند.

آیت‌الله محمدی لائینی بیان کرد: حال که تابستان تمام شد ما نیاز به این داریم که گزارشی از اوضاع و احوال فرهنگی به‌ویژه در سواحل، باهدف ارزیابی داشته باشیم و بتوانیم برای بودجه‌ای که در دست دارند، تصمیم بگیریم‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: بنده معتقدم که اعضای شورای فرهنگی عمومی باید به این درجه از پختگی رسیده باشند که مسئله فرهنگ جاذبه دارد، نه اینکه چون بودجه‌ای وجود ندارد، مهم به نظر نرسد.

وی به مشکلات حوزه مساجد بین راهی پرداخت و ادامه داد: ما نمی‌دانیم متولی‌گری حوزه مساجد بین راهی را چه دستگاهی برعهده دارد، باید قبول کنیم که ۹۰ درصد وضعیت نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

آیت‌الله محمدی لائینی ادامه داد: در مازندران مهندسی مناسب با معماری ایرانی ـ اسلامی وجود ندارد. 

انتهای پیام
captcha