دانش‌آموزان با پیوند علم و ایمان قله‌های پیروزی را فتح کنند
کد خبر: 4170670
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان با پیوند علم و ایمان قله‌های پیروزی را فتح کنند

مظفر بر ضرورت برخورداری تمام دانش‌آموزان از امنیت جسمی و روحی در مدرسه تأکید کرد و گفت: محصلان با پیوند علم و ایمان قله‌های رفیع پیروزی و کامیابی را فتح کنند.

زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش و پرورش، امروز، اول مهر در مراسم بازگشایی مدارس که در مدرسه خدیجه‌الکبری(س) اراک برگزار شد، گفت: همانگونه که فروردین نویدبخش حیات مجدد طبیعت است، مهرماه نیز یادآور شور، شعف، جوشش و کوشش آموزندگان دانش و بینش است.

وی به سخنان امام راحل در بازگشایی مدارس پس از پیروزی انقلاب که فرمودند: «فرزندان عزیزم، دیگر این شمایید که باید هرچه بیشتر تلاش و کوشش کنید تا نهال آزادی و استقلال کشور را آبیاری کنید. فردای شما، فردایی دشواری است، اگر مجهز به علم، تقوا، شعور انقلابی و اسلامی شوید پیروزیتان حتمی است و اگر خدای ناکرده در این مرحله کوتاهی کنید مسئولیت برعهده خود شماست» استناد کرد و گفت: با تأسی از این پیام و شروع دفاع مقدس معلمان و دانش‌آموزان برای حفظ آزادی و استقلال در جبهه فیزیکی در سنگرها هم به علم‌آموزی پرداختند و هم در رویارویی با دشمن مقاومت کردند که بیش از 40 هزار از فرهنگیان به شهادت رسیدند که این شهادت نوید پیروزی در سنگر مدرسه و جنگ بود.

مظفر شعار امسال سال تحصیلی را «مدرسه قوی؛ ایران قوی» دانست و با بیان اینکه آینده‌ای قوی در مدرسه‌ای قوی متصورست، اظهار کرد: ما امسال با شعار مدرسه قوی، دنیای آینده را با قدرت‌تر خواهیم ساخت و برای ساخت ایران قوی باید به سه ضلع مهم دانش‌آموز، معلم و خانواده توجه ویژه کرد.

بین دانش‌آموزان تمایز قائل نشویم

وی تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادی و آموزش علمی توأم با تزکیه، معرفت و معنویت تا رسیدن به مراتبی از حیات طیبه را مورد تأکید قرار داد و افزود: آموزش قانون‌مداری، نظم و فراگیری حقوق و تکالیف از جمله وظایف دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان از حق آموختن، احترام، امکانات مدرسه و حتی بهره‌مندی از عواطف معلم و مدیر باید به طور یکسان برخوردار شوند؛ از این رو همه عوامل مدرسه باید رفتار و نگاهشان نسبت به محصلان یکسان باشد. نباید با نگاه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در محیط مدرسه بین‌دانش‌آموزان تمایزی قایل شد.

مظفر ادامه داد: تمام دانش‌آموزان باید از بدو ورود تا پایان تحصیلات از امنیت جسمی، روحی و روانی در مدرسه برخوردار باشند و در کنار آموزش رسمی، با دستیابی به دانایی و توانایی و پژوهش مرزهای جدید علم و دانش را شکوفا و با پیوند علم و ایمان قله‌های رفیع پیروزی و کامیابی را برای سرافرازی ایران اسلامی فتح کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش معلمان را با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری، معماران آینده کشور و به عنوان سربازان گمنام انقلاب که در اقصی نقاط کشور در حال تربیت افرادی برای آینده کشور هستند معرفی کرد و گفت: معلمان تمامی سعی خود را می‌کنند تا انسان‌هایی عالم، اهل تفکر، اهل ایمان، با اراده و پایبند به اهداف اسلامی و تعهدات ملی تربیت کنند.

مظفر خانواده را ضلع سوم مدرسه قوی دانست و اظهار کرد: خانواده تربیت‌کننده اصلی در کنار مدرسه هستند که با مشارکت جدی و معنوی در امر مدرسه باید تبیین و معرفی مفاخر ملی را اولویت بدانند؛ چراکه با شناخت هویت ملی، عزت‌آفرینان تاریخی و شخصیت‌های ملی و مذهبی می‌توان هویت ایرانی و اسلامی را زنده نگه داشت. بی‌تردید بهروزی یک ملت در سابه خرد و علم است و آموزش و پرورش بنیادی‌ترین و مهمترین رکن توسعه کشورست. ارزشمندترین سرمایه که محور توسعه پایدار تلقی می‌شود در اختیار این مجموعه قرار دارد.

دانش‌آموزان برای فردا برنامه داشته باشند

احمدرضا نوازنی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، نیز با اشاره به اینکه شهدا جان خود را برای حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی فدا کردند و امروز نوبت ما است که نقش خود را برای پاسداری از ارزش‌ها ایفا کنیم، از دانش‌آموزان خواست تا کارهای خود را به آینده محول نکنند.

نوازنی با بیان اینکه روزها و ماه‌ها با سرعت در حال گذر هستند و برای فردا باید امروز برنامه داشته باشیم، اظهار کرد: چشم امید همه مسئولان به شما دانش‌آموزان است و باید به بهترین روش به انتظارات پاسخ دهید. امروز جهاد در مدارس تحت عنوان جهاد علمی تعریف می‌شود و محصلان با جهادعلمی باید راه نوجوانان دهه 60 را ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha