همایش «تجلیل از قاریان و حافظان قرآن» در مهدیه اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4170418
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

همایش «تجلیل از قاریان و حافظان قرآن» در مهدیه اردبیل برگزار شد

همایش «تجلیل از قاریان و حافظان قرآن» در موسسه قرآنی مهدیه اردبیل و با همکاری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

همایش تجلیل از قاریان و حافظان قرآن در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، همایش «تجلیل از قاریان و حافظان قرآن» ۳۰ شهریور ماه به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت مهدیه اردبیل و با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مهدیه اردبیل برگزار شد.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در این همایش در سخنانی توجه به معانی و مفاهیم قرآن و بهره‌گیری از تعالیم ناب این کتاب آسمانی را اولویت مهم در آموزش قرآن دانست و افزود: حفظ قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در کنار حفظ آیات الهی باید بر مفاهیم و آموزه‌های قرآن نیز توجه شود.

رجبی با تصریح اینکه قرآن دریای بیکران معرفت و شناخت است، ادامه داد: انسان نباید با یک قرائت یا روخوانی ساده و حفظ الفاظ تنها به ساحل این دریا قانع باشد و خود را از سیر در اعماق و دستیابی به نعمت‌های بیکران آن محروم کند بلکه با پرداختن به مفاهیم و درک و فهم آیات می‌تواند از منبع معرفت قرآنی بهره‌مند شود.

در ادامه حافظ روشندل و اعجوبه بین‌المللی قرآن، امیرهادی بایرامی، به سوالات حاضرین در خصوص حفظ قرآن پاسخ داد و آیاتی را قرائت کرد.
در این همایش گروه سرود «حوراء» به اجرای سرود با عنوان «قرآن می‌خوانم» پرداخته و با در دست داشتن کلام‌الله مجید علاقه خود را به این کتاب آسمانی ابراز کردند.
در پایان، از تعدادی قاریان و حافظان قرآنی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha