پیاده‌روی اربعین اقتدار شیعه است
کد خبر: 4169154
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
امام‌جمعه موقت نایین:

پیاده‌روی اربعین اقتدار شیعه است

امام‌جمعه موقت نایین گفت: پیاده‌روی اربعین اقتدار شیعه است که امروز در دنیا به نمایش گذاشته شده و امسال بیش از ۲۲ میلیون زائر عازم عراق شدند.

امیر شفیعی امام‌جمعه موقت نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام امیر شفیعی، امام‌جمعه موقت نایین امروز، 24 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: امسال ماه محرم و صفر متفاوت بود و مجالس حسینی به خوبی برگزار شد، مخصوصاً مراسم پیاده‌روی اربعین که باشکوه‌تر از هر سال بود و روز به روز بر این شکوه و عظمت افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین اقتدار شیعه است که امروز در دنیا به نمایش گذاشته شده و بیش از ۲۲ میلیون زائر عازم عراق شدند و به زیارت اماکن مقدسه و حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا رفتند.

امام‌جمعه موقت نایین تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری تشکر کردند، ما نیز از ملت و دولت عراق و همچنین از نیروی‌های نظامی این کشور تشکر می‌کنیم؛ واقعاً همه پای کار بودند.

وی افزود: همچنین از ملت و دولت خودمان نیز قدردانی می‌کنیم؛ از عزیزانی که در طول مسیر موکب برپا کردند، از مرزبانان و نیروهای انتظامی که امنیت را برقرار کردند و از دولت که واقعاً کمک کرد، تشکر می‌کنیم.

شفیعی با اشاره به اقدامات دولت برای برگزاری این مراسم بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که امسال انجام شد، حذف دلار از مبادلات ارزی بود. خیلی وقت است که در بسیاری از کشورها که ایران نیز پرچم‌دار آنهاست، این بحث مطرح می‌شود که دلار باید از مبادلات ارزی خارج شود و این حرف، تن آمریکا را به لرزه انداخته؛ چراکه قدرت آمریکا به ثروت و سرمایه آن است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی گفت: خطر دشمن همواره وجود دارد و دنبال بحران‌آفرینی است که هوشمندی ملت را می‌طلبد. مردم ایران باید بدانند که دشمن از دشمنی خود دست برنمی‌دارد و در طول ۴۰ سال حیات انقلاب، از هیچ‌گونه دشمنی کوتاهی نکرده است؛ از جنگ تحمیلی، ترورها و کودتا گرفته تا سنگ‌اندازی و تحریم‌های ظالمانه که برای ما زحمت بسیاری به دنبال داشته است؛ اما دشمن نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند.

امام‌جمعه موقت نایین در پایان تأکید کرد: دولت در حال تلاش بوده و کارهای خوبی انجام شده؛ اما تورم و گرانی همچنان بار سنگینی بر دوش مردم است که امیدواریم باز هم خدمتگزاران برای مهار تورم متحد شوند تا مردم طعم شیرین نظام و انقلاب را بچشند.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha