نقش سینما در افزایش آگاهی اجتماعی بر هیچ کسی پوشیده نیست
کد خبر: 4168870
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹
آهنگر:

نقش سینما در افزایش آگاهی اجتماعی بر هیچ کسی پوشیده نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اختتامیه سیزدهمین هفته فیلم و عکس مازندران گفت: نقش هنر سینما در افزایش آگاهی اجتماعی در سطح جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست و عکس نیز از رسانه‌هایی است که به عنوان یک رسانه در انتقال معنا و مفهوم به مخاطب نقش ارزنده‌ای دارد.

احسان آهنگر

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در آیین اختتامیه سیزدهمین هفته فیلم و عکس استان که در سینما کانون برگزار شد، گفت: اگر ادعایی داریم این مهم را باید در عمل ثابت کنیم. اساتید، پیشکسوتان و هنرمندان جوانی که به نوعی در این رویداد شرکت کردند در حقیقت یک کنشگر در عرصه فعالیت‌های فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند و در اینجا به نوعی در حرکت صعودیِ هنر فیلم و عکس و سینما نقش ارزنده‌ای دارند.

وی افزود: متولیان فرهنگی اهتمام لازم را برای اعتلای هنر سینما و عکس در استان باید داشته باشند و هر چقدر که مسئولان دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه یکصدا و همدل، همنوا و هم‌آهنگ شوند و در مأموریت‌های فرهنگی و رویدادهایی که قرار است در استان رقم بخورد، تشریک مساعی بیشتری داشته باشند، مطمئناً کیفیت برنامه‌ها بیشتر خواهد بود و روی کمیت آن نیز تأثیر خواهد گذاشت.

آهنگر با اشاره به حضور مسئولان یا نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی هنری در اختتامیه سیزدهمین هفته فیلم و عکس مازندران، تصریح کرد: این حضور و این فهم و ادبیات مشترک در حوزه فرهنگی و هنری را که روحیه‌بخش و تقویت‌کننده است، باید به فال نیک گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدایی آن فعالان عرصه سینما خیلی نگران بودند که شاید شاهد پایان هنر سینما در ایران باشیم و اصلا نسبت انقلاب اسلامی با سینما چیست و کجاست؟

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران اظهار کرد: در همان 12 بهمن 1357 از امام خمینی(ره) در این زمینه سؤال کردند و ایشان فرمودند که «انقلاب اسلامی ایران هیچ مخالفتی با سینما ندارد» و آن را یکی از مظاهر تمدن عنوان کردند که باید در خدمت و تربیت مردم به کار گرفته شود. 

وی اظهار کرد: در دیدار اهالی سینما با رهبر معظم انقلاب، ایشان نیز عنوان کردند که سینما عنصر جذابی است و کلید پیشرفت کشور در دست فعالان عرصه سینما است و هیچ چیز دیگری در ساحت اثرگذاری نمی‌تواند جای سینما را بگیرد.

آهنگر با اشاره به تقارن مراسم اختتامیه فیلم و عکس مازندران با روز سینما، ادامه داد: در 21 شهریورماه 1379 به بهانه یکصدمین سال ورود صنعت سینما به ایران جمعی از فرهیختگان و نخبگان فرهنگی و هنری به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد دادند که این تاریخ به نام روز سینما در تقویم کشورمان ثبت شود.

انتهای پیام
captcha