هفته دفاع مقدس بازخوانی رشادت‌های شهدا و ایثارگران است
کد خبر: 4168364
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

هفته دفاع مقدس بازخوانی رشادت‌های شهدا و ایثارگران است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بازخوانی رشادت‌ها، جانفشانی و مجاهدت شهدا و ایثارگران است.

نشست ایثارگرانبه گزارش ایکنا مازندران، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، نشست کمیته ایثارگران گرامیداشت هفته دفاع مقدس، روز گذشته، 20 شهریورماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو این کمیته برگزار شد.

سعید کهن‌سال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، در این نشست با اشاره به حماسه عظیم مردمی در پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: اربعین حسینی را به یک رستاخیز و حرکت نوعی معنا می‌کنیم، این حرکت در رفتار و سلوک و سبک زندگی ما اثرگذار بوده و در باورها و افکار مردم مسلمان ما نهادینه شده است.

وی افزود: امروز این دلدادگی و حماسه حسینی موجب مودت و انسجام ملت ها در اقصی نقاط جهان شده است، این حرکت عظیم مردمی، دشمنان و معاندان نظام، انقلاب و اسلام را مات و مبهوت کرده است.

کهن‎‌‌سال تصریح کرد: اگر امروز در برنامه ها و مناسبت ها سفره روحانی و معنوی را پهن کنیم، اشتیاق جوانان و نوجوانان بیشتر خواهد شد، هرقدر مناسبت ها و برنامه های ایثار و شهادت را مردمی تر کنیم الگونمایی بهتری خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی استانداری مازندران و بنیاد مرکز در هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی از قبیل عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه، رونمایی از سریال زیردرخت توت و روجا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس را در برنامه داریم، اظهار کرد: اعزام پیام‌آوران ایثار و راویان دفاع مقدس به دستگاه‌ها و مدارس، مسابقات کتابخوانی، اعزام خانواده‌های معزز شهدا به عتبات عالیات، میز خدمت در مناطق محروم و تعویض پرچم قبور مطهر شهدا در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

مسئول کمیته ایثارگران هفته دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: تبلیغات محیطی، اخذ خاطرات از والدین معزز شهدا، برگزاری یادواره شهدا، برنامه های فرهنگی ورزشی و... در هفنه دفاع مقدس اجرا می شود.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای بازخوانی رشادت‌ها، جانفشانی و مجاهدت شهدا و ایثارگران است، همچنین دستگاه‌های اجرایی از یک درصد اعتبار فرهنگی خود باید برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته ایثارگران، به ارایه نظرات و برنامه‌های پیشنهادی خود  در هفته دفاع مقدس پرداختند.  

انتهای پیام
captcha