فعالیت تبلیغی ۴۰ روحانی از محلات اردبیل در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)
کد خبر: 4168196
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

فعالیت تبلیغی ۴۰ روحانی از محلات اردبیل در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)

راهیار بنیاد هدایت استان اردبیل از فعالیت ۴۰ روحانی از محلات اردبیل در پیاده روی اربعین حسینی(ع) امسال خبر داد و گفت: برپایی موکب و پاسخگویی به احکام و سوالات دینی از فعالیت شاخص روحانیون در اربعین بود.

پیاده‌روی اربعینبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدصادق قاسمی، راهیار بنیاد هدایت استان اردبیل، 20 شهریورماه، در سخنانی به عناوین فعالیت تبلیغی روحانیون و گروه‌های جهادی در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: تعداد ۳۰ نفر از روحانیون در مسیر نجف به کربلا در قالب موکب‌ها و نیز پاسخگویی به احکام و سوالات دینی زائران و نیز ۱۰ نفر از روحانیون در شهر اردبیل در مسیر امام‌زاده صالح(ع) تا امام‌زاده سیدصدرالدین(ع) در خدمت پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) فعالیت تبلیغی و فرهنگی داشتند.

وی افزود: در این فعالیت تبلیغی برپایی موکب ویژه کودکان و نوجوانان با هدف تشویق و ترغیب اقشار نوجوان به آموزه‌های مکتب حسینی و قیام عاشوا در اولویت بود که با استقبال گسترده فرزندان و خانواده مواجه شد.

راهیار بنیاد هدایت استان اردبیل گفت: پیاده روی از مبدا تا مقصد از محلات اردبیل به کربلای معلی به همت ۲۰ نفر از روحانیون و ائمه جماعات و امامان محله اردبیل و با حضور اقشار مختلف از محلات اردبیل انجام شد و در برنامه‌های عزاداری اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی و نجف اشرف شرکت کردند.

قاسمی به برنامه‌های دهه آخر ماه صفر و ایام عزاداری رحلت حضرت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) اشاره کرده و افزود: پیاده‌روی عزاداران به سمت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) از استان اردبیل نیز با حضور هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم آغاز شده و در سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) با اجرای برنامه‌های عزاداری به پایان می‌رسد.

انتهای پیام
captcha