هفته دفاع مقدس فرصت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
کد خبر: 4167948
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

هفته دفاع مقدس فرصت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین فرصت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جابر ابوالفتح‌زاده، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید استان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، امروز، 19 شهریورماه، در جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین فرصت‌ها برای ترویج بیش از گذشته فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی افزود: همه ما مدیون فداکاری‌ و از جان گذشتگی شهدای والامقام و ایثارگران عزیز دوران دفاع مقدس هستیم و گرامیداشت یاد و خاطره آنان به بهانه سالگرد شروع جنگ تحمیلی، می‌تواند یکی از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

ابوالفتح‌زاده اظهار کرد: در آستانه چهل‌وسومین سالگرد هفته دفاع مقدس وظیفه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که ایثارها، از جان گذشتگی‌ها و فداکاری‌های شهدای والامقام و ایثارگران عزیز و راه آنان را حفظ کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: در همین چارچوب تمام ظرفیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بسیج خواهد شد تا ایثارگران عزیز در بزرگداشت هفته دفاع مقدس مورد تکریم و تجلیل قرار گیرند، مخصوصاً که هفته دفاع مقدس امسال با ایامی مقارن شده که ما خود را مهیای برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت 10 هزار شهید آذربایجان‌شرقی در آبان امسال می‌کنیم.

وی یادآوری کرد: روز چهارم هفته دفاع مقدس یعنی دوشنبه، سوم مهرماه به نام «روز شهیدان، جانبازان، آزادگان؛ صلابت و فخرآفرینی» نامگذاری شده که تجلیل و تکریم از خانواده معزز شهدا و ایثارگران گرانقدر محور فعالیت آن روز است.

ابوالفتح‌زاده، همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه برنامه غبارروبی و گلباران مزار شهدا در قالب آیین مهمانی لاله‌ها بمناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه در تبریز روز پنجشنبه سی‌ام شهریور با محوریت گلزار شهدای وادی رحمت برگزار می‌شود و آیین‌های مشابهی در تمام گلزارهای شهری و روستایی شهدا در سطح استان به انجام خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی گفت: مقرر است به مناسبت هفته دفاع مقدس پرچم تمام مزارهای شهدای استان در مناطق شهری و روستایی تعویض شود.

انتهای پیام
captcha