پیاده‌روی جاماندگان اربعین با سخنرانی رئیس‌جمهور در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 4167042
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

پیاده‌روی جاماندگان اربعین با سخنرانی رئیس‌جمهور در بیرجند برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی در بیرجند با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، ۱۳ شهریورماه در خصوص عملکرد وقف در حوزه اربعین اظهار کرد: بقاع متبرکه استان خراسان‌جنوبی آماده برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در روز و شب اربعین حسینی هستند.

وی در خصوص مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بقاع متبرکه بیان کرد: مراسم پیاده‌روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی در ۱۱ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود. در زیرکوه دو بقعه، قاین یک بقعه، بیرجند و درمیان دو بقعه، نهبندان دو بقعه، سربیشه یک بقعه، سرایان یک بقعه، طبس یک بقعه و فردوس یک بقعه متبرکه میزبان مراسم جاماندگان اربعین حسینی خواهند بود.

بخشی‌پور در خصوص برنامه محوری بیرجند گفت: پياده‌روی جاماندگان و دلدادگان اربعين حسينی همراه با سخنرانی رئيس‌جمهور، ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه، ۱۵ شهريورماه از ميدان آزادی بیرجند به سمت امامزادگان باقريه(ع) همراه با حضور مواکب در مسیر برگزار می‌شود. همچنین همزمان با اربعین حسینی برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان در ۲۰ بقعه متبرکه استان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۲۵ هزار زائر پاکستانی در موکب‌هایی که در محل امامزادگان استان ایجاد شده بود پذیرایی شدند و امسال پنج موکب در بقاع متبرکه‌ای که در مسیرهای زائران در استان قرار دارد برای پذیرایی از زائران اربعین پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زائران پاکستانی در مسیر برگشت از سفر اربعین برای زیارت حرم امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند و از خراسان‌جنوبی می‌گذرند، یادآور شد: طی سال گذشته در پی بازدید از موکب‌ها، دستورالعملی مبنی بر ایجاد ستاد ویژه میقات‌الرضا صادر و اعتبارات ویژه‌ای در این راستا در نظر گرفته شد.

انتهای پیام
captcha