بخش ملی تئاتر خیابانی «اشکواره حسینی» در نور برگزار می‌شود
کد خبر: 4167019
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

بخش ملی تئاتر خیابانی «اشکواره حسینی» در نور برگزار می‌شود

ششمین دوره بخش ملی تئاتر خیابانی «اشکواره حسینی» با حضور 7 گروه برتر ملی و استانی در ایزدشهر شهرستان نور برگزار می‌شود.

اعضای ستاد برگزاری «اشکواره حسینی» در ایزد شهر

به گزارش ایکنا از مازندران، با توجه به نزدیک شدن ایام برگزاری ششمین همایش «اشکواره حسینی» در مازندران، اعضای ستاد برگزاری این همایش، متشکل از امید خزر، دبیر ششمین همایش، عبدالرضا رشیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور، مهدی نصراله‌زاده، دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی و علی‌اصغر رفیعی، مدیرگروه رسانه‌ای بخش ملی تئاتر خیابانی و دیگر اعضای ستاد، در نشستی با بیژن پولادی، فرماندار شهرستان نور، که 13 شهریورماه در دفتر فرمانداری شهرستان نور برگزار شد به بحث و تبادل نظر در باره هر چه بهتر برگزارشدن بخش ملی تئاتر خیابانی این اشکواره به میزبانی ایزدشهر شهرستان نور پرداختند.

در ابتدا این نشست، امید خزر، دبیر ششمین همایش اشکواره حسینی، به ارائه مطالبی در باره روند برگزاری این اشکواره در طول پنج سال گذشته پرداخت و گفت: امسال با توکل به خدا و حول وقوه الهی برخی از بخش های ششمین همایش اشکواره حسینی به صورت ملی برگزار می شود.

وی افزود: این اشکواره در بخش‌های متنوعی نظیر شعر، داستان کوتاه، رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعرکودک و نوجوان برگزار می شود و شهر ایزدشهر شهرستان نور، امسال میزبان بخش ملی تئاتر این اشکواره است. 

در ادامه مهدی نصرالله‌زاده، دبیر ششمین دوره بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی، به ارائه گزارش عملکرد این دبیرخانه پرداخت و گفت: در ششمین دوره این اشکواره، دبیرخانه بخش ملی تئاتر خیابانی در ایزد‌شهر مستقر بود و پس از اعلام فراخوان تعداد 23 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود: پس از پایان مهلت فراخوان، آثار توسط هئیت داوران بازبینی شد و تعداد هفت اثر توسط هئیت داوران برگزیده شدند که از این آثار برتر دو اثر از استان همدان و خوزستان و بقیه آثار از استان مازندران انتخاب شدند.

نصرالله‌زاده تصریح کرد: 26 و27 شهریور ماه ایزدشهر شهرستان نور شاهد برگزاری ششمین دوره بخش ملی تئاتر خیابانی با حضور هفت گروه خواهد بود که در طول این دو روز در محوطه امامزاده قاسم(ع) ایزد‌شهر با هم به رقابت می‌پردازند و 28 شهریور ماه شاهد برگزاری اختتامیه آن خواهیم بود.

در پایان این نشست، بیژن پولادی، فرماندار شهرستان نور، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری بخش ملی تئاتر خیابانی اشکواره حسینی در شهرستان نور به ارائه مطالبی درباره چگونگی بهتر برگزار شدن این رویداد مهم در شهرستان نور پرداخت و قول مساعد جهت همکاری در هرچه بهتر برگزار شدن این بخش از اشکواره  را داد.

گفتنی است که بخش ملی تئاتر خیابانی ششمین اشکواره حسینی به میزبانی ایزد‌شهر با همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر ایزدشهر برگزار می‌شود. در برپایی این دوره از اشکواره، علی‌اصغر مسلم‌پور، شهردار ایزدشهر، حسین غلامی، فرشید زاغ‌پشت، رضا حسین‌زاده، سیدمرتضی حسینی، و سیف‌الله حسینی اعضای شورای اسلامی ایزدشهر، در برپایی این اشکواره همکاری و مشارکت دارند.

انتهای پیام
captcha