فراخوان «پرده‌خوانی اربعینی» در کردستان اعلام شد
کد خبر: 4166843
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

فراخوان «پرده‌خوانی اربعینی» در کردستان اعلام شد

مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان کردستان از اعلام فراخوان «پرده‌خوانی اربعینی» با عنوان روایت‌گری اربعین با پرده‌خوانی و نقالی مذهبی در موکب‌های اربعین استان خبر داد.

پرده‌خوانی اربعینی

الهام دهقانی، مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: به همت ستاد ملی نهضت پیشرفت بانوان و همکاری کمیته بانوان اربعین فراخوان «پرده‌خوانی اربعینی» در کردستان اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان طی سال‌های اخیر توانسته‌اند فعالیت‌های هنری خلاقانه و تأثیرگذاری را برای احیای نهضت حسینی شکل دهند، افزود: یکی از این هنرها، پرده‌خوانی است که بین تصاویر، محتواهای محوری عاشورا مثل ولایت‌پذیری، ادب، صبر، گذشت، ایثار، فداکاری، حجاب، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، تابعیت از ولی و امام عصر(عج) را به نمایش می‌گذارند.

مسئول ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان کردستان بیان کرد: روایت صحیح از قیام عاشورا، به تبیین آموزه‌های انتظار و گفتمان مهدویت و تقویت هویت دینی اقشار مختلف از جمله نوجوانان و جوانان می‌انجامد.

وی در ادامه گفت: به همین منظور این ستاد، تعدادی از مبلغان و مبلغات که در زمینه پرده‌خوانی آموزش دیده‌اند، را همراه با پرده‌های ویژه اقشار مختلف(عمومی، نوجوان و کودک) به مواکب اربعین اعزام می‌کند.

دهقانی افزود: موکب‌هایی که علاقه‌مند به بهره‌مندی از این ظرفیت هستند، می‌توانند با ثبت‌نام ضمن اعلام آمادگی، اطلاعات مربوط به شرایط ایاب و ذهاب مبلغ و مبلغه و تهیه پرده را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه موکب‌های اربعینی استان کردستان برای اعلام آمادگی به آدرس https://survey.porsline.ir/s/dFjlcXSf مراجعه کنند، گفت: علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در پیام‌رسان ایتا به نام کاربری harfavard_admin@ پیام دهند. 

انتهای پیام
captcha