چهاردهمین سوگوار تعزیه «غریب» در نور برگزار می‌شود
کد خبر: 4166438
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

چهاردهمین سوگوار تعزیه «غریب» در نور برگزار می‌شود

دبیر چهاردهمین سوگواره غریب از برگزاری این سوگواره در دهه سوم ماه صفر خبر داد و گفت: این سوگواره با حضور ۹ گروه شبیه‌خوان در دو بخش جنبی و رقابتی برگزار می‌شود.

سید حسین حسینی

سیدحسین حسینی، دبیر چهاردهمین سوگوار استانی تعزیه غریب شهرستان نور، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و اربعین حسینی، گفت: به شکرالهی پس از برگزاری سیزده دوره از سوگواره  تعزیه غریب در شهرستان نور، امسال شاهد برگزاری چهاردهمین دوره خواهیم بود، که آیین افتتاحیه در دهه سوم ماه‌ صفر، 16شهریورماه ساعت 20 در تکیه حضرت‌ رقیه(ع) شهرستان نور با حضور 9 گروه شبیه‌خوان از سراسر استان، برگزار می شود.

وی افزود: در نخستین شب از برگزاری این سوگواره گروه شبیه‌خوانی شهرستان سوادکوه «سی پی» به سرپرستی و معین‌البکایی محمد محسنی، شبیه‌خوانی «حضرت زینب(س)» را اجرا می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: گروه شبیه‌خوانی شهرستان نور به سرپرستی و معین‌البکایی سید احمد حسینی، شبیه‌خوانی «امام سجاد(ع)» را در 17شهریورماه، در دومین شب از برگزاری این سوگواره به نمایش می‌گذارند.

دبیر چهاردهمین سوگوار استانی تعزیه غریب شهرستان نور با بیان اینکه در سومین شب از برگزاری این سوگوار، شنبه 18شهریورماه شبیه‌‎‌خوانی «فاطمه صغری(س)» از شهرستان میاندورود، به سرپرستی و معین‌البکایی علی‌اکبر مکرم به  نمایش گذاشته می شود، اظهار کرد: یکشنبه 19شهریورماه شاهد اجرای شبیه‌خوانی «ایوب پیامبر(ع)» به سرپرستی و معین البکایی علی باقری از شهرستان بابلسر خواهیم بود و شبیه‌خوانی «عقیل(ع)» به معین البکایی و سرپرستی مهران اسفندیاری از شهر رینه شهرستان آمل در شب 20 شهریورماه به اجرا در می‌آید.

وی افزود: در شب 21 شهریورماه شبیه‌خوانی «کودکی حبیب‌ابن‌مظاهر» به سرپرستی و معین البکایی سعید شفعیان «رضوانی» از شهرستان آمل اجرا می‌شود و در شب 22 شهریورماه شاهد برگزاری شبیه‌خوانی «امام حسن(ع)» به سرپرستی و معین البکایی علیرضا یگانه از تیرکده رویان شهرستان نور خواهیم بود.

حسینی ادامه داد: پنجشنه 23 شهریورماه شبیه‌خوانی «غدیر تا محراب» از سوی گروه شبیه‌خوانی یالرود بلده شهرستان نور به سرپرستی و معین البکایی فرامرز خلعتبری به اجر در خواهد آمد و در شب پایانی این سوگواره که همراه با آیین اختتامیه برگزار می شود، شبیه‌خوانی «امام‌رضا(ع)» به سرپرستی و معین البکایی جهانفر کاویانپور از شهرستان محمود آباد اجرا می‌شود.

 دبیر چهاردهمین سوگوار استانی تعزیه غریب شهرستان نور گفت: به رتبه‌های برتر این سوگواره در بخش رقابتی لوح سپاس و هدایای نفیسی اعطامی شود و به شرکت‌کنندگان در بخش جنبی، لوح سپاس سوگواره اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha