سفر گروه نمایش آئینی «یاس» فریدونکنار به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4165587
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

سفر گروه نمایش آئینی «یاس» فریدونکنار به پیاده‌روی اربعین

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان فریدونکنار، از اعزام سفیران فرهنگی ـ هنری فریدونکنار به کربلا خبر داد و گفت: گروه نمایش آئینی یاس شهرستان فریدونکنار، با بیش از ۴۵ بازیگر و عوامل صحنه، به عراق اعزام شدند.

سفر گروه نمایش آئینی «یاس» فریدونکنار به پیاده‌روی اربعینامیر امیرنیا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونکنار، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، از اعزام سفیران فرهنگی هنری فریدونکنار به کربلا خبر داد و گفت: گروه نمایش آیینی یاس شهرستان فریدونکنار، با بیش از ۴۵ بازیگر و عوامل صحنه، به عراق اعزام شدند.

وی افزود: مقرر شده تا این سفیران فرهنگی، نمایش کشته فراموشی‌ها را به تهیه‌کنندگی حمید بصیر، در موکب مع امام المنصور از سه‌شنبه، در مسیر نجف به کربلا (عمود ۱۰۸۶)، از هفتم شهریورماه به مدت هشت شب بعد از نماز مغرب و عشا به روی صحنه ببرند.

امیرنیا تصریح کرد: این نمایش به نویسندگی مشترک سیداحمد متولیان، حسین عابدپور، رضا سهرابیان، سعید محمدی و سیدمرتضی محسنی به رشته تحریر در آمده است و کارگردانی آن را حسین آزادی، محمداکبر عابدپور، سعید محمدی و سیدمرتضی محسنی به‌صورت مشترک برعهده دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه گروه نمایش آیینی یاس در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان فریدونکنار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز و تا به حال قریب بیست اثر در حوزه‌های فاطمی، عاشورایی، دفاع مقدس و مهدوی تولید و به‌ صورت رایگان در شهرستان فریدونکنار و دیگر شهرهای مازندران نظیر بابلسر، قائمشهر و ساری به روی صحنه برده است.

یادآور می‌شود، گروه نمایش آیینی یاس در اربعین سال ۹۵ در موکب‌های شباب العلویون و فاطمه‌الزهرا(س) شهر کربلا، اربعین ۹۶ موکب‌های بلطة الکربلا و ثقلین در عمود ۱۲۱۶ و اربعین سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۱ در موکب مع امام المنصور «مسجد مقدس جمکران و مؤسسه مصاف» به اجرای نمایش پرداخته است.

انتهای پیام
captcha